معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: طبق آمارهای ارائه شده در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر داخلی و یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی وارد استان زنجان شدند.

سید محمد شعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در اولین جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان گفت: بهتر است میزان ورودی مسافران به استان زنجان با استان های دیگر مقایسه شود تا بدانیم در چه جایگاهی قرار داریم و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هرچند در این خصوص، دستورالعمل سفر اعلام شده اما با توجه به شرایط آب و هوایی استان تغییرات جزئی در آن مدنظر قرار گیرد تا خدمات به مسافران و گردشگران به شکل مطلوبی ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به تقارن نوروز سال آینده با ماه رمضان اشاره کرد و گفت: پیش بینی بر این است سفرهای نوروزی زودتر از ۱۵ اسفند آغاز شود بنابراین دستگاه‌های خدمات رسان باید آماده باشند و در مورد سفر و مسافران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای افزایش ورود گردشگران به استان از کارهای کلیشه ای دوری و به سمت برنامه های جذاب حرکت شود، اظهار داشت: به عنوان مثال استفاده از اپلیکشن ها یا تورهای مختلف مسافرتی باید مد نظر قرار بگیرد و برخی جاذبه های استان که پتانسیل های خاصی دارد معرفی و شناسانده شود.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: هر چقدر در خصوص گنبد جهانی سلطانیه گفته شود، کم است و باید برگزاری تورهای چند روزه در این خصوص مورد توجه قرار گیرد چرا که از ابعاد مختلف تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال با توجه به فعالیت های گردشگری و مسافرتی باید حفظ شئونات اسلامی مورد توجه باشد، اضافه کرد:در نوروز پیش رو بر خلاف سال های گذشته داخل شهرها خلوت نخواهد بود و بر این مبنا در دستورالعمل ابلاغی باید دستگاه های مختلف، کارهای جدید به ویژه بوم گردی ها را با خلاقیت های جدید مد نظر قرار دهند.

شعاعی خاطرنشان کرد: بحث گردشگری استان اهمیت ویژه ای دارد چون موجب رشد اقتصادی استان می شود بنابراین باید دستگاه های متولی از رویکردهای خلاقانه در این حوزه استفاده کنند که این مهم پس از تعطیلات نوروزی بررسی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.