مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه سطح کشت جهش تولید در دیمزار‌های استان ۷۲ هزار هکتار بود که ۸۷ درصد آن محقق ششد.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه سطح کشت جهش تولید در دیمزار‌های استان ۷۲ هزار هکتار بود که از این میزان ۶۲ هزار و ۵۵۹ هکتار معادل ۸۷ درصد محقق و قرارداد آن‌ها با کشاورزان بسته شد.

جلیلوند افزود: این قرارداد‌ها با ۹۵۶ بهره بردار بخش کشاورزی در ۱۶ دهستان و ۱۶۹ روستا منعقد شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین تاکنون ۵۹ هزار و ۹۱۴ هکتار و سطح بیمه مربوط به آن نیز ۳۷ هزار و ۷۶۵ هکتار بوده است.

جلیلوند به سطح کشت مستقیم (بدون شخم) در استان قزوین اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون ۲ هزار و ۸۷۷ هکتار از کشت‌های جهش تولید در دیمزار‌ها به شیوه مستقیم و بدون خاکورزی انجام شده است.

این مسوول یادآور شد: تاکنون همچنین ۶۰ بهره بردار بخش کشاورزی در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای دریافت ادوات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند که از این میان ۲۷ نفر موفق به دریافت ادوات کشاورزی شده اند.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مقدار بذر علوفه دیم (ماشک و گاودانه) یارانه دار توزیع شده بین کشاورزان طرف قرارداد در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها نیز ۱۲ تن بوده است.

جلیلوند یادآور شد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۱۵ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی به تعداد ۲ هزار و ۷۰۸ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها اقدامی مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که در استان‌ها با سطوح کشت متعدد اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار