سرپرست دامپزشکی خوزستان گفت: امروز دامپزشکی متولی حفظ و حراست از سرمایه دامی و تضمین کننده سلامت و بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی است.

ناصر عسکری فرد سرپرست دامپزشکی خوزستان گفت: تلاش می‌شود با اجرای دقیق قوانین از سوی ناظرین بهداشتی و شرعی، مصرف کنندگان از سلامت و حلیت فرآورده‌های خام دامی مصرفی اطمینان داشته باشند.

او می‌گوید: دامپزشکی استان نقش مهمی همچون کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان ایفا می‌کند.

به گفته عسکری فرد تشکیلات دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی مهم در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی، و بیماری‎های مشترک انسان و حیوان در ارتقای سطح بهداشت جامعه نقش موثری دارد و بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه در گرو فعالیت‌های شبانه روزی دامپزشکان و پرسنل دامپزشکی است.

سرپرست دامپزشکی خوزستان گفت: امسال در استان دو بار عملیات محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی با حضور نیرو‌های داوطلب جهادی اعم از دامپزشک و پیرا دامپزشک در مناطق صعب العبور و عشایری استان برگزار گردید و خدمات بهداشتی مورد نیاز دامداران مناطق از قبیل واکسیناسیون و درمان رایگان انجام پذیرفت.

برچسب ها: دامپزشکی ، سلامت دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.