رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تشکیل ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خبر داد.

شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست وبیناری با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تشکیل کمیته‌های شش گانه و فراهم کردن مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و اظهار کرد: در پی اجرای موفق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای با کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، اجرای طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.


او اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر را از سال آینده منوط به تخصص اعتبارات پایدار و منابع کافی و زیرساخت آی تی قوی و برنامه ارجاع الکترونیکی از سطح یک به دو خواند و افزود: برای اجرای آن نیازمند پزشک هستیم، البته به اندازه جمعیت پزشک وجود دارد اما توزیع مناسب پزشکان را در استان شاهد نیستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اينکه نظام پرداخت‌ها به پزشکان خانواده باید متناسب با زحمت آنها دیده شود افزود: در همین زمینه پیشنهاد شد پرداخت به پزشک خانواده با پرداخت پزشکان در بیمارستان‌های دولتی یکسان شود، همچنین پرداخت‌ها به پزشکان خانواده در روستاها باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که انگیزه‌ای برای کار کردن در روستاها ایجاد کند.


شیرانی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات شبکه ای در سطح یک ارجاع از طریق سامانه سیب مشکلی نداریم اما از سطح یک به دو و ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نیازمند زیر ساخت‌های دقیق‌تری هستیم.


به گفته او، طرح پزشک خانواده در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر موجب دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشت و درمان با هزینه کم بوده و افزایش رضایتمندی آنها را درپی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.