مرادی حقیقی بااشاره به طرح بزرگ دولت سیزدهم برای نهال‌کاری یک میلیارد اصله‌ای در کشور گفت: مردم از منابع طبیعی برای کاشت مطالبه درخت داشته باشند.

مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت منابع طبیعی برای حفظ حیات انسان، از برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت آحاد جامعه به منظور سرسبزی کشور خبر داد و اظهار کرد: باید این دیدگاه درجامعه نهادینه شود و این امر نیاز به اطلاع‌رسانی مستمر دارد و صدا و سیمای مرکز استان این ظرفیت را دارد و امیدواریم همکاری لازم در این بخش را با ما داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: مستند سازی از طرح کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی امری لازم و ضروری است و تهیه اسناد می‌تواند مسیر تحقق این فعالیت از نقطه شروع تا خاتمه آن را با تحلیل و ارزیابی مربوطه نمایان سازد.

مرادی حقیقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی صدا و سیما، و دیگر رسانه‌ها تاکید و تصریح کرد: در همین ارتباط تفاهم نامه‌های همکاری مشترک را با صدا و سیما به امضاء می رسانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تأکید بر فرهنگ سازی حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی افزود: حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ بهره‌برداری اصولی در جهت توسعه پایدار نهادینه شود که در این خصوص صدا و سیما و خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و انفال ایفا نمایند.

وی با بیان این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان جنبه مردمی داشته باشد نه دولتی، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ مشارکت به گونه‌ای فراهم شود که مردم از منابع طبیعی مطالبه درخت برای کاشت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.