مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سهم شهرستان‌ها از این تسهیلات قرض الحسنه، به فرمانداری‌ها ابلاغ شد.

حمیدرضا واعظی زاده در نشست کمیسیون تبصره ۱۶ استان با اشاره به اینکه آستان قدس ، بسیج سازندگی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد برکت ، مشمول این تسهیلات اشتغالزایی هستند اضافه کرد: سهم این ادارات و نهاد‌ها  نیز تخصیص داده شده است.

او سقف پرداخت تسهیلات خود اشتغالی برای هر نفر را ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله بیان کرد و گفت: این تسهیلات برای ایجاد و پایدارسازی اشتغال در مناطق مختلف استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین  از پرداخت این تسهیلات به کارفرمایان  خبر داد و افزود: کارفرمایان نیز می‌توانند با بکارگیری و واریز بیمه تامین اجتماعی برای هر نفر ، ۳۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله  دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیزدر این نشست خطاب به مدیران بانک های عامل گفت: برخی‌ها بانک‌ها به متقاضیان اعلام کردند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به بعد از عید نوروز سال آینده موکول شد که  نباید چنین اتفاقی بیفتد و طی یک ماه باقی‌مانده از سال باید روند پرداخت این تسهیلات متوقف نشود.

عسکری می گوید : دلیل بانک‌‌ها مبنی بر کم بودن اعتبارات و عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره 16 قابل قبول نیست.

او با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید تا پایان سال پرداختی تسهیلات تبصره ۱۶ را بهبود ببخشند گفت: بانک‌هایی که در این زمینه همکاری نکنند طبق قانون برخورد و به بانک مرکزی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.