معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: صنایع خوزستان متناسب با استاندارد بین‌المللی بوده و دستاورد‌های خوبی در استاندارد سازی داشته‌اند.

پرویز درویش امروز در گردهمایی منطقه پنج استانداردسازی کشور به میزبانی خوزستان در هتل نیشکر اهواز گفت: خوزستان در حوزه استانداردسازی بین المللی، هفت کمیته متناظر دارد.

او با بیان اینکه خوزستان در مقوله استاندارد سازی سهم بالایی دارد، گفت: در حوزه فولاد چهار استاندارد بین المللی از سوی این استان تدوین شده و دانش فنی و بومی تجهیزات فولاد خوزستان در سطح بین‌المللی تایید شده است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران  ادامه داد: کمیته متناظر ۱۳۴ نیز به دلیل وجود شرکت‌های پتروشیمی در خصوص استاندارد سازی در این حوزه در خوزستان تشکیل شده که امید است این کمیته در سطح بین‌الملل موفق باشد.

آقای درویش می‌گوید: این سازمان در خصوص استاندارد سازی بخش خدمات و تدوین استاندارد‌های ملی با رویکرد ملی، مذهبی و بومی و بحث تسریع در ترخیص کالا‌ها با رعایت حقوق مصرف کننده که در این مورد خوزستان نقش پررنگی دارد ورود جدی کرده است.

او گفت: بهره‌گیری از نیرو‌های مستعد و جهادی برای پیشبرد اهداف استاندارد، و شفافیت و سلامت کاری از اهداف این سازمان است. استاندارد باید وکیل مردم در حوزه استانداردسازی و ارزیابی انطباق و اندازه شناسی باشد.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مقابله با کم فروشی در خصوص کالا‌های پیش بسته بندی از برنامه‌های این سازمان است که به طور هفتگی این موضوع دنبال می‌شود.

علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان نیز گفت: دومین جلسه منطقه پنج کشوری استاندارد با حضور مسئولان استاندارد هفت استان جنوب و جنوب غرب کشور با هدف استاندارد سازی و تدوین و ترویج استاندارد، به میزبانی خوزستان برگزار شده است.

 او ادامه داد: در این نشست به دنبال رویکرد‌های تحولی در یک سال اخیر در خصوص خدمت رسانی به مردم و تجدید نظر در خصوص استاندارد‌های ملی و ارایه نظرات سازنده در این خصوص هستیم.

مدیرکل استاندارد خوزستان  گفت: با برگزاری این جلسه تلاش داریم تا سهم بالایی را در تدوین استاندارد‌های ملی و بین المللی خوزستان داشته باشیم و این اثر گذاری و جایگاه خوزستان را در سطح ملی پر رنگ‌تر کنیم.

مسائل مصوب شده در این نشست، برای تصویب به سازمان ملی استاندارد ارایه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار