مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس به ظرفیت مسجد و هیئت به عنوان دو نهاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: این دو ظرفیت نقطه اتصال کانونی "مردم با توحید" و "مردم با امر ولایت" است.

حجت الاسلام حسن قانع در دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد با موضوع "در آوردگاه تمدنی" در شیراز با اشاره به اینکه این دوره به عنوان نشست اول منطقه‌ای با حضور شرکت کنندگان و اساتید مجرب از سراسر کشور به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری است، تاکید کرد: ظرفیت هیات‌ها و تشکل‌های دینی شاخص در راستای نقش آفرینی ویژه، در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی باید ارتقا یابد.

او ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های محتوایی و مهارتی که پیش بینی شده است، بتوانیم هیات‌ها را به طراز مطلوب مدنظر مقام معظم رهبری در عرصه "جهاد تبین"، "بیان دستاورد‌های انقلاب" و "مدیریت معنوی و معرفتی آحاد جامعه"، برسانیم.

قانع در ادامه به دو ظرفیت مسجد و هیئت به عنوان دو نهاد فرهنگی اشاره و بیان کرد: این دو ظرفیت نقطه اتصال کانونی "مردم با توحید" و "مردم با امر ولایت" و زیرساخت این دو نهاد مقدس ظرفیت‌های فطری بشر است و مقام معظم رهبری بر این باورند که ما در راستای هدایت و ایجاد الگوی ولایت‌پذیری ناگریزیم که ظرفیت‌های این دو نهاد را بشناسیم و با برنامه سازی در این راستا بتوانیم بر جبهه باطل و اغواگری تمدن غرب فائق بیاییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تاکید کرد که شرط اساسی بهره گیری از ظرفیت مساجد و هیئت‌ها اینست که کنشگران عرصه هیئت و مسجد و تشکلا‌های دینی در زمینه تولید و اجرای برنامه و همچنین بهره‌گیری از روحیه‌ها و جنبه‌های آحاد بشر توانمند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار