دو طرح تولیدی در شهرستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب استان کرمانشاه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

کارخانه آرد تعاونی ۲۱۳ سرپل ذهاب با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن در روز از طرح‌های افتتاحی با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی بود.

این واحد با ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و دریافت ۲۱۰ میلیارد تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و منابع داخلی بانک توسعه تعاون به بهره‌برداری رسیده است.

در این واحد بیش از ۴۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

کارخانه آرد تعاونی ۲۱۳ در جریان زلزله آبان ۱۳۹۶ سرپل ذهاب به صورت کامل تخریب شد که با کمک تسهیلات دولتی دوباره از نو ساخته شده است.

 امروز (۲۵ بهمن) کارخانه راشین آلومینیوم کلهر- تولیدکننده شمش آلومینیوم- در اسلام آبادغرب افتتاح شد.

این واحد با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات احداث شده است.

در این واحد صنعتی بیش از ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار شده‌اند.

واحد تولیدی راشین آلومینیوم کلهر در یک شیفت کاری ۲۵ تن محصول تولید می‌کند و قابلیت سه شیفته شدن را هم دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در شهرستان‌ها گفت: با همت مسولان باید بازار فروش محصولات واحد‌های تولیدی افزایش یابد.

قوامی از مدیران واحد‌های تولیدی خواست تا حساسیت ویژه‌ای نسبت به تولید با کیفیت محصولات داشته باشند تا بتوانند محصول خود را در سطح گسترده‌تری عرضه کنند.

وی افزود: واحد‌های تولیدی باید برای افزایش ظرفیت اسمی تلاش کنند و زنجیره ارزش را حفظ کنند.

رشیدی اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز بر لزوم مشارکت حداکثری بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی و تسریع در اعطا مجوز‌های قانونی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.