معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش میزان پراکنش بارش‌های برف در اراضی مختلف کشاورزی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگرچه هنوز مقدار بارش‌ها از نظر آبی نسبت به سنوات گذشته در استان قزوین کاهش داشته است، اما میزان پراکنش و پوشش بارش برف در استان وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بارش چندین مرتبه برف در استان قزوین نویدبخش روز‌های خوبی برای کشاورزی استان قزوین است و قطعا کشاورزان و بهره برداران زراعی و باغی نیز از این موضوع منتفع خواهند شد.

راه انجام در خصوص فواید بارش برف در نقاط مختلف کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: بارش برف و سرمای آخر بهمن ماه از شکوفه‌های زودرس درختان جلوگیری کرده و میزان سرمازدگی و ریزش محصولات در ابتدای بهار را کاهش می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: این میزان بارش برف در استان قزوین مخصوصا در قسمت زراعی همانند پوششی مناسب در حوزه کشت دیم محسوب می‌شود و می‌تواند برای کشاورزان فعال این بخش یک فرصت باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کاهش سموم و آفات بخش کشاورزی از دیگر فواید بارش برف است که اجازه نمی‌دهد آفت از مرحله پوره خارج شود.

راه انجام بر سمپاشی زمستانه به خصوص استفاده از روغن ولک تاکید کرد و یادآور شد: روغن ولک علاوه بر نابودی شپشک‌ها و سپردار‌ها با ضخیم کردن پوست تخم حشرات مانع بیرون آمدن آن می‌شود و در مواردی نیز پوست تخم نازک شده و کاملا تخم آفت از بین می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.