فداکار در جلسه روند پیشرفت و مرمت باغ موزه فرش کرمان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌توان از کمک شرکت های صنعتی استفاده کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر حفظ بافندگی در باغ موزه فرش کرمان اصل کار را حفظ بافندگی فرش و توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت برای استان دانست.

فداکار نیاز به سرمایه‌گذار برای احیای بخش‌های این موزه را مهمترین امر دانست و گفت: در کنار بخش موزه که حفظ و نگهداری آن صورت گرفته لازم است بازبینی مجددی از طرح صورت گیرد و برای بخش محوطه باغ یک طرح و برنامه فعالی انجام شود که یک ظرفیت بزرگی برای گردشگری استان و تولید اشتغال است.

وی اظهار داشت: چون در کنار موزه فرش مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فسیل‌های استان و جنوب‌شرق کشور به نمایش گذاشته شده لذا لازم است زیرساخت مناسبی برای آموزش سنگ و گوهرسنگ و همچنین درآمدزایی صورت گیرد و می‌توان از کمک‌های مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین ظرفیت شرکت ایمیدرو برای تجهیز و آموزش سنگ و فرش استفاده کرد.

در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت باغ موزه از سوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد و در مورد قسمت‌های مختلف باغ و استفاده بهینه از آنها برای آموزش و گردشگری استان و مهمتر از همه زنده نگه داشتن این مجموعه بحث و گفتگو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار