رئیس سازمان امور دانشجویان کشور بر حضور و نقش خیرین در توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: با عنایت به نقش موثر و سازنده دانشگاه‌ها در توسعه، رشد و پیشرفت کشور و اینکه توسعه دانشگاه‌ها به رشد و ترقی جامعه منجر می‌شود، لازم است حضور خیرین و واقفین در عرصه توسعه دانشگاهی فعال‌تر و کارآمدتر شود.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان در دیدار با سید حسین فاطمی اردکانی با اعلام مطلب فوق به نقش خیرین در ساخت‌خوابگاه و نوسازی ساختمان‌های دانشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و مسجد و کتابخانه و همچنین تجهیز بخش‌های مختلف دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که واقفین، خیرین و نیکوکاران می‌توانند در توسعه دانشگاه‌ها نقش موثری داشته باشند و در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های موفق دنیا از جمله هاروارد با کمک‌های خیرین اداره می‌شوند و یکی از پشتوانه‌های اصلی موفقیت این مراکز حضور خیرین است.

داداش‌پور در ادامه افزود: در ایران تجربه‌ای بسیار مثبت و موفق از خیرین مدرسه ساز داریم که ضرورت دارد این تجربه ارزنده به عرصه آموزش عالی راه یابد تا مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها از جمله مشکل خوابگاه‌های دانشجویی و خوابگاه‌های متأهلی و سالن‌های ورزشی برطرف گردد.

او ضمن ابلاغ سلام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از تلاش‌های سید حسین فاطمی اردکانی در اهدا منزل شخصی و تعدادی املاک دیگر به دانشگاه اردکان برای راه اندازی مرکز مشاوره و بهداشت و درمان قدردانی کرد.

در پایان این دیدار داداش‌پور به همراه این نیکوکار اردکانی و روسای دانشگاه‌های استان یزد از ساختمان در حال احداث مرکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه اردکان بازدید و خواستار تسریع در تکمیل و راه‌اندازی این پروژه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.