دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن برای ایجاد کشمکش در کشور از هر ابزاری بهره می‌برد.

حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه جبهه کفر طرح‌هایی را در راستای شکست جبهه انقلاب تهیه و تدارک دیده است، افزود: دشمن با استفاده از اهرم فشار درصدد است تا تفرقه و کشمکش در کشور ایجاد کند و برای موفقیت در این راه از هر ابزار و اهرمی استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی به ترویج همزیستی مسالمت آمیز با پیروان اهل سنت خود افتخار می‌کند، افزود: جامعه اهل سنت پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده اند و و نظام اسلامی هم به همگرایی با آن‌ها اعتقاد راسخی دارد.


او افزود: دشمن در مواقع سیاسی و انتخابات درصدد ایجاد انشقاق سیاسی بین مردم است و با القاء تفکرات سوء در بین جوانان خسارات زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

به گفته وی، دشمن در اجرای طرح انشقاق ایران از کشور‌های اسلامی، این تصور را بوجود می‌آورد که ایران به دنبال ایجاد هلال شیعی است تا ایران اسلامی را در جهان منزوی کرده و به حاشیه براند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه نخستین دوره کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی با موفقیت در کردستان برگزار شد، گفت: پس از برگزاری این کنفرانس وحدت در کردستان بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شد و اثرات گسترده‌ای بین علما و روحانیون شیعه و سنی ایجاد کرد.

ضرورت تقویت جبهه مقاومت برای مقابله با شیطنت دشمنان

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان هم در این دیدار گفت: کشور‌های اسلامی با تشکیل این اتحادیه مسائل و مشکلات دنیای اسلام را حل و فصل کنند.

او افزود: بایددر فکر و اذهان روسای دولت اسلامی اندیشه ایجاد اتحادیه اسلامی القاء شود چرا که ایجاد نوع اتحادیه و سازمان به نفع همه آن‌ها بوده و در رشد و توسعه آنان موثر خواهد بود.

امام جمعه گرگان گفت: باید جبهه داخل را آنقدر تقویت کنیم تا بتواند در مقابل شیطنت‌هایی که از ناحیه دشمن صورت می‌گیرد مقابله کند.

به گفته وی؛ راهبرد اصلی دشمن ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان است و تنها با اتحاد ملی می‌تواند جلوی این برنامه دشمن را سد کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه از صمیم قلب از اهل سنت بابت همدلی ریشه دار و مثبتی که در طول ۴۴ سال انقلاب داشتند تشکر می‌کنم، گفت: از روز نخست بنای کار با اهل سنت استان را بر این قرار دادیم که همدیگر را بپذیریم و اگر نپذیرفتیم خلاف دستورات اسلامی عمل کرده ایم.

به گفته وی؛ احترام به مقدسات و باور‌های همدیگر نیز نکته دیگری است که در ارتباط با جامعه اهل سنت استان جامه عمل پوشاندیم تا دو طرف به همدیگر اعتماد کاملی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.