رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: اسناد مالکیت بر اساس حدنگاری برای ۷۸ درصد از املاک شهری استان صادر شد.

 محمدجعفر عبدالهی رییس کل دادگستری استان سمنان ابراز کرد: اگر صدور اسناد مالکیت برای املاک روستایی در سال آینده به صورت رایگان اجرا شود صدور اسناد مالکیت حدنگاری مالکان روستایی در استان سمنان نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون مالکیت ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با صدور اسناد مالکیت و اجرای حدنگاری تعیین شد.

عبداللهی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حدنگاری تمام اراضی کشور در کمترین زمان ممکن، افزود: در راستای خدمت صحیح و صادقانه و بی منت به مردم استان سمنان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نزدیک به ۹ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شد.

وی با اشاره به وسعت استان سمنان خاطر نشان کرد: ۹۸ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت و برای حدود ۹۵.۲ درصد از این اراضی سند صادر شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: حدنگاری برای دو درصد اراضی ملی و منابع طبیعی باقیمانده در استان نیز با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اکنون ۸۳ درصد عرصه‌های کشور به منابع طبیعی اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل در پنج رویشگاه مختلف، ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار بیابان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.