قیچی کردن پرچم ناتو در تظاهرات فرانسه+ فیلم

طی تظاهرات ضد ناتو در فرانسه، پرچم این سازمان نظامی همراه با تشویق حضار قیچی شده است.

فلوریان فیلیپات، رئیس حزب راستگرای «Les Patriotes» که تظاهرات ضد جنگ پاریس را هدایت می‌کرد می‌گوید اواخر روز یکشنبه تنها در پاریس حدود ۱۰ هزار نفر علیه عضویت فرانسه در ناتو تجمع کرده و این بزرگ‌ترین تظاهرات از این دست بوده است.

فیلیپات همچنین اعلام کرد ۲۵ تظاهرات کوچک ضد ناتو نیز در همان روز در شهر‌های دیگر فرانسه برگزار شده و جمعیت شعار‌هایی از جمله «نه هواپیما، نه تانک، نه موشک برای اوکراین»، «از ناتو خارج شویم»، «مکرون، ما جنگ تو را نمی‌خواهیم» و «نه به جنگ جهانی سوم» سر دادند.

گفته می‌شود در نقطه‌ای از مراسم، فیلیپات روی صحنه رفته و با قیچی پرچم آبی ناتو را با تشویق تظاهرکنندگان قبچی کرد. او همچنین اعلام کرد: «ناتو به معنای جنگ است».

این سیاستمدار از پاییز اعتراضات خود را علیه عضویت فرانسه در ناتو و اتحادیه اروپا برگزار کرده است و در عین حال از تحویل تسلیحات به اوکراین در طول درگیری کنونی به شدت انتقاد کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یکی از معدود روسای کشورهای غربی بوده است که در طول جنگ اوکراین با ولادیمیر پوتین ارتباط برقرار کرده است. با این وجود فرانسه یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات سنگین اوکراین بوده است. پاریس در اوایل درگیری، هویتزر‌های سزار و سایر تجهیزات را به کی‌یف ارائه کرد. همچنین در ماه ژانویه، مکرون اعلام کرد که دولت ولادیمیر زلنسکی ده‌ها نفربر زرهی AMX-۱۰ ساخت فرانسه را که اغلب به عنوان تانک‌های سبک توصیف می‌شوند، دریافت خواهد کرد.

مردم فرانسه در مخالفت با سیاست‌های مکرون درخصوص جنگ که در نهایت موجب افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و در نتیجه تورم شده است، چندین مرتبه دست به تظاهرات زده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
چرا ایران از تظاهرات جلیقه زردها حمایت نمیکنه علنا؟؟
مقامات میترسن اقا زاده هاشون و از فرانسه اخراج شن؟؟
آخرین اخبار