رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اظهارنظر فرانسوی‌ها درباره قدرت دفاعی ایران از سر استیصال است

مقتدایی گفت:جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده قدرت دفاعی‌اش برای ایجاد امنیت و توازن در منطقه بوده و هیچگاه رویکرد‌های تهاجمی ندارد.

عباس مقتدایی درباره درخواست فرانسه مبنی بر ضرورت انجام اقدام جهانی علیه برنامه موشکی ایران، گفت: اروپایی‌ها به ویژه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان دارای زمینه‌های تنش هستند لذا موضوع مذکور در رویکردهایشان مشهود است.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرسایش قدرت در اروپا وارد فاز جدیدی شده است، اظهار کرد: بر این اساس اروپایی‌ها به دنبال فرافکنی هستند تا این ضعف را ناشی از اقدامات دیگران قلمداد کنند؛ به عبارتی دولتمردان اروپا و فرانسه با افکار عمومی خود صادق نیستند، زیرا بجای پذیرش ضعف‌ها و کاستی هایشان، هر روز موضوع داشتن دغدغه در مورد پهپاد ایرانی، موشک ایرانی، حقوق بشر در ایران و ... را نسبت به کشورمان مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه آن‌ها با چنین اقداماتی می‌خواهند برای افکار عمومی این حس را ایجاد کنند که ایران بسیار قدرتمند بوده و این قدرت آنقدر زیاد است که غرب و فرانسه را به وحشت می‌اندازد. نباید فراموش کرد که اظهارات مکرون در اجلاس بغداد ۲ نیز گویای همین هراس و نگرانی بود.

وی افزود: آنان بجای اینکه نقش ایران و قدرت کشورمان را باور کنند و در مقابل آن مقاومت بیجا نکنند، به دنبال تبیین مفادی هستند که از آن بوی ایران هراسی و اسلام هراسی استشمام می‌شود و در واقع می‌خواهند وحشت از ایران را در افکار عمومی خودشان ایجاد کنند.

مقتدایی تصریح کرد: فرانسوی‌ها کوچکتر از آن هستند که اکنون در برابر قدرت دفاعی ایران اظهار نظرشان را عملیاتی کنند و ایران بهتر از گذشته توانسته در زمینه دفاعی قدرتمند شود. در این میان باید تاکید کرد جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده قدرت دفاعی‌اش برای ایجاد امنیت و توازن در منطقه بوده و هیچگاه رویکرد‌های تهاجمی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غرب مدتهاست رویکرد‌های تهاجمی دارد، اما اکنون با قدرت‌های دفاعی ایران زمین گیر شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد اظهارنظر فرانسوی‌ها از سر استیصال است و ملت ایران باید قدر این قدرت را بداند و بر این اساس در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن سال جاری نیز مشاهده شد که مردم همواره پشتوانه نظام اسلامی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ما با کنار هم قرار دادن قطعات لاشه های موشک هایی که به سرزمین ما شلیک شد در جنگ و مردم ما را شهید کرد به ساخت موشک پی بردیم و برای دفاع و جلوگیری از جنگ های دیگر آن ها را تولید کرده ایم و این جز برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه نیست. ما برای دفاع از مردم مان نیاز به موشک ها داریم. فرانسه هم اگر راست می گوید که بیل زن است برود باغچه خودش را بیل بزند. غلط اضافی موقوف.
آخرین اخبار