وزارت امور خارجه چین اعلام کرد در سال گذشته میلادی بالون‌های آمریکایی بیش از ۱۰ بار حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که طی سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ بار بالون‌های آمریکایی وارد حریم هوایی این کشور شده است.

وانگ ونبین، سخنگوی این وزارتخانه گفت که واشنگتن باید پس از سرنگون کردن چهارمین شیء ناشناس که در عرض دو هفته بر فراز آمریکای شمالی پرواز می‌کرد، "فکری به حال خود کند".

وانگ از "نیروی بیش از حد" استفاده شده برای سرنگونی "کشتی هوایی بدون سرنشین غیرنظامی" چین در ۴ فوریه انتقاد کرد، اما در مورد سه شیء دیگر اظهار نظر نکرد.

او آمریکا را "بزرگترین کشور جاسوسی جهان با بزرگترین شبکه جاسوسی جهان" معرفی و اعلام کرد آمریکا "تجهیزات نظارتی را در نزدیک به ۱۰۰ سفارتخانه و کنسولگری خود در خارج از کشور برای سرقت اسرار از کشور میزبان نصب کرده است."

رسانه دولتی چین دیروز (یک‌شنبه) از مشاهده شیء پرنده ناشناسی (یوفو) بر فراز آسمان شهر ساحلی «ریژائو» و تلاش مقام‌های چینی برای انهدام آن در حالی خبر دادند که جمعه هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک شیء ناشناس در مرزهوایی آلاسکا را منهدم کرده است.

کمتر از دو هفته پیش شناسایی بالون چینی در آسمان آمریکا خبرساز شد. آمریکا گفت که این بالون با اهداف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات توسط دولت چین به پرواز در آمده بود، ولی پکن با رد کردن این ادعا گفته که این بالون برای اهداف اقلیمی و هواشناسی به مأموریت فرستاده شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار