معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت:بارش برف دیشب موجب بسته شدن راه ارتباطی ۱۰ روستا و لغزندگی و یخ زدگی جاده‌های آذربایجان شرقی شده است.

آقای رسول زاده گفت:راه ارتباطی ۱۰ روستا  که در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان‌های هشترود، سراب و بستان آباد واقع هستند مسدود شده است و تلاش گروه‌های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها در جریان است و تا ظهر امروز راه ارتباطی این روستا‌ها بازگشایی می‌شود.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون گروه‌های راهداری راه ارتباطی ۱۰۴ روستای آذربایجان شرقی را که با مشکل تردد مواجه بودند برف روبی و به ۳۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از روز گذشته تاکنون سه هزار و ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های استان برف روبی شده و در جریان این عملیات ۴۴۳ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

آقای رسول زاده با بیان اینکه در زمان کنونی تمام راه‌های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز - زنجان، راه‌های شریانی، اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده ها رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودروی خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات و پوشاک زمستانی مجهز کنند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف طی امروز در استان یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت قبل از سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با نفوذ سامانه بارشی از روز یکشنبه بارش باران و برف استان را فرا گرفته است و این سامانه تا دوشنبه شب فعال خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.