ناصر کنعانی گفت: سفر رئیس جمهور در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به چین تحول بسیار مهمی در حوزه مناسبات دوجانبه ایران و چین است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت امورخارجه به تشریح آخرین تحولات در سیاست خارجی پرداخت.

وی اظهار کرد: لازم می‌دانم یک بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به همه ملت بزرگ ایران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و دوستداران ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض کنم. حضور گسترده آحاد ملت ایران در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در همه شهر‌های بزرگ و کوچک و حتی در روستا‌ها حضور گرم و پرشور و کم سابقه‌ای داشت که یک بار دیگر انسجام و وحدت ملی ملت ایران را در مقابل دیدگان همه جهانیان به تصویر و ترسیم کشید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ملت ایران در همه حال به رغم سختی‌ها و ناملایمات و به رغم دشمنی‌های دشمنان و تبلیغات مسموم که دشمنان علیه انقلاب و نظام داشتند و دارند، همچنان در حمایت از کشور و نظام شان و ایستادگی در مسیر آرمان‌های امام راحل و در حمایت از رهبری در وسط میدان هستند و در حمایت از استقلال آزادی و جمهوری اسلامی در طول ۴۴ ساله گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در وسط میدان هستند و بر اصول انقلابی و آرمانی خود پافشاری می‌کند که این پیام محکمی است برای کسانی که به دنبال ایجاد بلوا و آشوب و بی ثباتی در ایران بودند و با ادعای دروغین از حمایت از حقوق بشر و حمایت از ملت ایران در ماه‌های اخیر به ویژه کشور را آماده حملات مسموم خودشان قرار دادند که انشاالله پیام ملت را گرفته باشند.

درباره ۲ افسر رژیم صهیونیستی اطلاعی نداریم که در چه رخدادی کشته شدند

کنعانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره کشته شدن ۲ افسر رژیم صهیونیستی گفت:صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مختلف از جمله ملت مظلوم فلسطین در چند دهه گذشته مرتکب جنایت شده اند، طبیعتا اگر اتفاقی علیه این رژیم پیش می‌آید چرا باید تنها به یک جا نگاه کرد. باید متوجه ملت‌های مختلف باشیم که این رژیم علیه آن‌ها جنایت کرده و آن‌ها نیز چنین حقی را بر خود می‌دانند که انتقام خود را از صهیونیست‌ها بگیرند.

او افزود: البته درباره این ۲ افسر رژیم صهیونیستی ما اطلاعی نداریم که در چه رخدادی کشته شدند، اما رژیم صهیونیستی باید در فهرست جنایات خود علیه ملت‌های مختلف توجه کند و انتظار داشته باشد از سوی این ملت‌ها مورد اقدام متقابل قرار گیرد.

وی درباره تبادل زندانیان با آمریکایی‌ها گفت: ما گفتیم برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم و حسن نیت خود را با آزاد کردن یک زندانی دو تابعیتی با نگاه به وضعیت وی ثابت کردیم. متاسفانه ما اقدام متقابل و تشویق کننده‌ای شاهد نبودیم. موضع ما واضح است امیدواریم دولت آمریکا با همین نگرش انسانی گام عملی برای اجرای این توافق بردارد.

سفر رئیس جمهور به چین نشانگر فضای بسیار مناسب سیاسی در مناسبات دو کشور است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر رئیس جمهور به چین اظهار داشت: سفر رئیس جمهور در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به چین تحول بسیار مهمی در حوزه مناسبات دوجانبه ایران و چین است.  سفری که در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور چین از رئیس جمهور انجام خواهد شد و طبیعتا موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و دیگر ابعاد مناسبات دوجانبه مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.  نفس انجام سفر رئیس جمهور از حوزه سیاسی و از منظر سیاسی حائز اهمیت ویژه است و نشانگر وجود فضای بسیار مناسب سیاسی در مناسبات دو کشور است که تأکیدی بر وجود عالیترین اراده سیاسی نزد رهبران دو کشور برای گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مورد علاقه با تاکید بر منافع مشترک است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین داشتیم که نسبت به سال۹۹ حدود ۵۸ درصد رشد داشته است. عموما در سال ۱۴۰۰ ما ۴۳ درصد شاهد رشد مناسبات اقتصادی با چین بودیم و چین مقصد اول تجاری ایران بوده است. در سال گذشته هفت سند با ماهیت اقتصادی و صنعتی و معدنی امضا کردیم و امیدواریم با این سفر شاهد برداشتن گام‌های بلندتری به جلو در مسیر تامین منافع مشترک دو کشور در حوزه‌های مختلف باشیم.

عدم دعوت ایران به کنفرانس مونیخ، اقدام گزینشی با انگیزه های سیاسی است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد دعوت نکردن از ایران برای شرکت در کنفرانس مونیخ تاکید کرد: به نظر می‌رسد نقض غرضی صورت گرفته است. اگر هدف از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ کمک به تعمیق امنیت در حوزه منطقه‌ای و جهانی است و عدم دعوت از برخی از کشور‌ها اقدامی گزینشی با انگیزه‌های سیاسی است و این نشانگر تداوم رویکرد اشتباه در ارتباط با تحولات مربوط به ایران است و نقض غرض تلقی خواهد شد و این اقدام مغایر اصل بی طرفی است. به ویژه کشوری در قامت ایران که نقش مهم و تعیین کننده و غیرقابل انکاری در حوزه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و این اقدام به معنای محاسبه غلط و استمرار رفتار‌های غلط و اقدام گزینشی با انگیزه‌های سیاسی است که اقدام غیرحرفه‌ای تلقی می شود.

وی درباره اینستکس گفت:نشانه دیگری از عدم التزام دولت‌های اروپایی به مساله برجام بود درحالی که ملزم شده بودند خروج غیرقانونی آمریکا از برجام رو جبران کنند، اما در این زمینه اقدام لازم انجام نشد.

وی درباره مداکرات عربستان گفت:نگاه ما باز بودن دریچه دیپلماسی و بازگشت روابط دو کشور به ریل طبیعی خودش است و با همین نگاه از نقش دولت عراق استقبال کردیم و پنج دور مذاکره هم انجام شد و از هر اقدام مثبت دولت عراق در این باره استقبال می کنیم.

آمریکایی ها باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند

وی در پاسخ به سؤالی درباره رایزنی وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار داشت: در ارتباط با روند مذاکرات سیاست رسمی و اعلامی و عملی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است. التزام به مسیر و میز مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام با اولویت مورد نظر ایران رفع همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه دولت و ملت ایران تحمیل شده است. ما در این چارچوب در مسیر مذاکرات حرکت کردیم و آنچه مربوط به ما بود توأم با حسن نیت انجام دادیم. ایران به مسیر مذاکره ملتزم است و طرف‌های مقابل و آمریکا در اجرای عملی آن چیزی که اعلام می‌کنند مایل به بازگشت به توافق هستند باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند و به مسیر مذاکره برگردند و به اجرای توافق بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: با دولت آمریکا رابطه و گفت‌وگوی مستقمیی نداریم از همه ظرفیت‌‌های دیپلماتیک و مسیر دیپلماسی برای تحقق منافع ملی ایران به ویژه در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها استفاده می‌کنیم. دولت‌هایی در این رابطه با حسن نیت پیش از این ایفای نقش کردند و دولت‌هایی علاقه‌مند هستند با استفاده از ظرفیت مناسبات با دو طرف موضوع ایفای نقش کنند. هموراه از این تلاش‌های توأم با حسن نیت استقبال کرده و خواهیم کرد.

کنعانی یادآور شد: اگر دولت عراق مایل است نقشی ایفا کند حتما به اقدامات توام با حسن نیت این کشور دوست برادر و همسایه با اهتمام جدی نگاه می‌کنیم و از ظرفیت‌های دولت عراق استفاده خواهیم کرد.

فعالیت‌های موشکی ایران مبتنی بر حقوق قانونی و عرف و موازین و مقررات بین‌المللی است

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه که خواستار اقدام جهانی علیه برنامه موشکی ایران شده است، گفت: فرافکنی‌ها را مردود می‌دانیم این گونه اظهارات و اظهارنظرهای فرافکنانه تاثیری در روند حل و فصل مسائل و اختلاف نظرها و سوءتفاهم‌ها بین ایران و طرف‌های اروپایی ندارد.

وی ادامه داد: طرح موضوعات انحرافی برای عدم تمرکز بر موضوعات اساسی است. فعالیت‌های موشکی ایران دفاعی و مبتنی بر حقوق قانونی ایران و عرف و موازین و مقررات بین‌المللی است و ارتباطی با موضوعاتی که احیانا طرف‌های غربی به ویژه در موضوعات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها بیان می‌کنند، ندارد.

وی درباره عفو رهبری در خصوص اتباع و شهروندان خارجی بازداشت شده در ایران گفت:‌ بازداشت اتباع و شهروندان خارجی به دلیل نقض قوانین ملی و سرزمینی ایران صورت گرفته است. به طور طبیعی به دلیل نقض مقررات کشور ما مبتنی بر قوانین و مقررات ما چنین افرادی دستگیر و در این زمینه از سوی دستگاه قضایی احکامی راجع به آنها صادر شده است. چنین افرادی از حقوق قانونی، انسانی و کنسولی خود برخوردارند و در ارتباط با عفو رهبر معظم انقلاب در ارتباط با شهروندان بازداشتی خارجی قوه قضاییه ایران مبتنی بر قوانین و اختیارات و صلاحیت‌های خودش تصمیم لازم را خواهد گرفت.

هرگونه اقدام علیه امنیت ملی ایران با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد

وی در پاسخ به سؤالی درباره مانور نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا اظهار داشت: رژیم صهیونیستی جدیت ایران را در پاسخ به اقدامات ضد امنیتی و تجاوزکارانه بارها و بارها دریافت کرده و طعم آن را چشیده است در ارتباط با اقداماتی که این رژیم در کنار دولت آمریکا انجام می‌دهد ادبیات ما واضح و رروشن است هرگونه اقدام ضد امنیتی علیه ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه دولت آمریکا متحد و حامی تمام عیار این رژیم است، آمریکا باید پاسخگو باشد. ادبیات ما واضح است.

کنعانی ادامه داد: هرگونه اقدام از هر منشأیی علیه امنیت ملی ایران با قاطعیت از سوی ایران پاسخ داده خواهد شد. اقدام از سوی هر واسطه‌ای صورت گیرد ایران هیچ تعلل و تردیدی در پاسخگویی به خود راه نخواهد داد. این رژیم باید به فکر وضعیت داخلی خود و شرایط نابسامان داخلی و تظاهراتی که بیش از ۶ هفته متمادی در داخل این سرزمین‌ها صورت می‌گیرد، باشد. این رژیم اگر بتواند همت کند با اقدامات آزادیخواهانه ملت فلسطین نه فقط در غزه و کرانه غربی بلکه در اراضی ۴۸ مقابله کند. این رژیم ناتوانتر از آن است که اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد و جرأت چنین اقدامی را نخواهد داشت و طعم ضربات سخت ایران را قبلا چشیده است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان اظهار داشت: نگاه ما تأکید بر استمرار مسیر دیپلماسی برای بازگرداندن روابط دو کشور مهم و مسلمان منطقه ایران و عربستان به ریل طبیعی خودش است. با نگاه مشترک دو کشور به ضرورت توجه و اهتمام به مسیر سیاسی از نقش دولت عراق در این رابطه استقبال شده بود و پنج دور مذاکره انجام شد در تکمیل روند گذشته و تکمیل روند سیاسی به نقش دولت عراق و اهتمام مسئولانه آن احترام قائلیم و از هرگونه اقدم مثبتی که دولت عراق بتواند انجام دهد و نقش مثبتی ایفا کند استقبال می‌کنیم و امیدواریم با توجه ه نقش آفرینی کشورهای دوست و از جمله عراق شاهد پیشرفت در مسیر مذاکرات ایران و عربستان در آینده باشیم.

حضور رئیس ساواک در تجمع ضد انقلاب یکی دیگر از نمادهای دشمنی دولت آمریکا ملت ایران است

وی درباره سفر گروسی به ایران گفت:مشورت‌های آژانس و ایران از طریق مجاری تعریف شده این گفتگو‌ها برقرار هست و استمرتر داره و ایران متعهد به همکاری با آژلنس در چهارچوب موافقت نامه جامع پادمان است و انتطار دارد آژانس از چهارچوب فنی به روابط با ایران نگاه کند و از توسل به اقدامات شاعبه برنگیزی سیاسی دوری کنددر همین چهارچوب گفتگو‌های ما از طریق مجاری دیپلماتیک با آژانس ادامه دارد.

وی درباره حضور پرویز ثابتی رئیس ساواک در تجمع ضد انقلاب در آمریکا که سؤال یکی از خبرنگاران بود، گفت: دولت‌های مدعی حقوق بشر تبدیل به مأمن و ملجأ جنایتکاران شدند. فرد جنایتکاری با چنین سابقه‌ای در قلب کشور مدعی حقوق بشر حضور دارد و اگر پرونده اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا را فهرست کنیم فهرست عریض و طویلی خواهد بود. این هم یکی دیگر از نمادهای دشمنی دولت آمریکا با دولت و ملت ایران است. 

بازداشت بعضی از شهروندان خارجی به دلیل نقض قوانین ملی و سرزمینی ایران صورت گرفته است

وی درباره عفو مقام معظم رهبری در خصوص اتباع و شهروندان خارجی بازداشت شده در ایران گفت: بازداشت اتباع و شهروندان خارجی به دلیل نقض قوانین ملی و سرزمینی ایران صورت گرفته است. به طور طبیعی به دلیل نقض مقررات کشور ما مبتنی بر قوانین و مقررات ما چنین افرادی دستگیر و در این زمینه از سوی دستگاه قضایی احکامی راجع به آن‌ها صادر شده است. چنین افرادی ا حقوق قانونی، انسانی و کنسولی خود برخوردارند و در ارتباط با عفو رهبر معظم انقلاب در ارتباط با شهروندان بازداشتی خارجی قوه قضاییه ایران مبتنی بر قوانین و اختیارات و صلاحیت‌های خودش تصمیم لازم را خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر علی باقری به لبنان نیز اظهار داشت: سفر به لبنان در تکمیل سفر‌های منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای معاون سیاسی وزیر خارجه برای انجام مشورت‌های سیاسی و مشورت در حوزه‌های مورد علاقه بین ایران و کشور‌های هدف صورت گرفته است. لبنان جزو کشور‌های دوست و مهم در حوزه منطقه‌ای ما به شمار می‌رود. هم موضوعات مهم دوجانبه‌ای داریم و لبنان به عنوان کشور مهم خط مقدم در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین کشور حائز اهمیتی است.

وی درباره گفتگو با مصر نیز بیان کرد: آخرین گفتگو‌های انجام شده با مصر مربوط به گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رئیس جمهور مصر در حاشیه اجلاس بغداد ۲ در امان بود و براساس این گفتگو‌ها ادبیات مثبتی بین دو طرف رد و بدل شد. از برگزاری گفتگو‌های بعدی اطلاعی ندارم، ولی اصل و اساس برای ایران گسترش روابط با کشور‌های مختلف از جمله منطقه‌ای است و از هرگونه تحول مثبتی در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

دوگانگی بر نگرش سیاسی در موضوعات انسانی غیر قابل قبول است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد کمک رسانی ایران به زلزله زدگان سوریه و ترکیه گفت: یکبار دیگر با دولت‌ها و ملت‌های ترکیه و سوریه که در این حادثه دلخراش هم در سوریه و هم در ترکیه جان خودشان را از دست داده‌اند ابراز همدردی کرده و به خانواده‌های داغدار و آسیب دیده در این حادثه بسیار تلخ تسلیت عرض می‌کنیم.  دوگانگی بر نگرش سیاسی در موضوعات انسانی غیر قابل قبول است و انتظار از جامعه جهانی این بود که در ارتباط با زلزله رخ داده در دو کشور در سوریه و ترکیه با نگاه انسانی به قضیه نگاه کنند و مسائل و مشکلات سیاسی را در کمک رسانی انسانی دخیل نکنند. متاسفانه کشور سوریه تحت تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و برخی متحدان اروپایی این کشور شرایط سختی را در طول سال‌های گذشته تجربه کرده است و در شرایط زلزله انتظار این بود که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و کمک‌های انسانی بدون هیچگونه تبعیضی در سریع‌ترین و کوتاهترین مسیر و زمان به مردم گرفتار و آسیب دیده سوریه رسانده شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای اتباع ایرانی در ترکیه در پی زلزله اخیر در این کشور بیان کرد: از اولین ساعات وقوع این حادثه تلخ علاوه بر کمک رسانی به ملت ترکیه در مناطق زلزله زده و همکاری‌های خوب با دولت ترکیه، کسب اطلاع از آخرین وضعیت ایرانیان و کمک به انتقال آن دسته از ایرانیانی که مایل هستند به کشور بازگردند و کسب اطلاع از سرنوشت عزیزانی که احیانا در مناطق آسیب دیده بودند جزو اولویت‌های مهم دستگاه دیپلماسی بوده است. کمیته‌ای در این زمینه شکل گرفته و سازوکاری بین مرکز و سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری‌های ایران در ترکیه ایجاد شد منتهی به این شد که زمینه‌های پیگیری از آخرین وضعیت ایرانیان فراهم شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا وزیرخارجه در شورای حقوق بشر سخنرانی خواهد کرد، گفت: سخنرانی وزیر خارجه در شورای حقوق بشر اطلاع رسانی شده است و در زمان مقرر در این مورد اطلاع رسانی دقیق انجام خواهد شد.

پیکر سه ورزشکار ایرانی امروز به جمهوری اسلامی منتقل می شود

کنعانی خاطرنشان کرد: در ارتباط با دانشجویانی که در ترکیه حضور داشتند و مایل بودن برگردند، اما با محدودیت‌های مربوط به مقررات نظام وظیفه روبرو بودند با هماهنگی‌های انجام شده با حوزه نظام وظیفه تسهیلاتی فراهم شد و اعلام شد و در چهارچوب همان تسهیلات بخشی از دانشجویانی که مایل بودند به کشور بازگردند این زمینه فراهم شد و تعدادی از آن‌ها برگشتند.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مفقودان و به‌ویژه سه ورزشکار ایرانی که در تیم معلولان ورزشی ترکیه به عنوان عضو تیم حضور داشتند و متاسفانه در یکی از هتل‌های مناطق زلزله زده دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند اقدامات جدی و مستمری برای کسب اطلاع از وضعیت آن‌ها صورت گرفت و نهایتا متاسفانه جنازه‌های این عزیزان در هتل محل آسیب کشف شد و با اقدامات مستمر کنسولی بعد از شناسایی و انجام اقدامات اداری پیکر این عزیزان گمان می‌کنم امروز به جمهوری اسلامی منتقل شده و یا در شرف انتقال است که جا دارد به خانواده‌های این عزیزان هم مجددا تسلیت و تعزیت عرض کنم و با آن‌ها ابراز همدردی کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در مجموع با تلاش‌های دستگاه دیپلماسی، سفارت ما در آنکارا، سرکنسولگری ما در ترابزون، ارزروم و در سرکنسولگری‌ها و نمایندگی‌ها ما حتی در استانبول با جدیت در این زمینه ادامه دارد. حوزه کنسولی وزارت امور خارجه، اداره کل سیاسی مربوطه در یک تیم مشترک در این زمینه تلاش زیادی انجام دادند.

کنعانی در پاسخ به سوال دیگری درباره قیام اکثریت مردم فرانسه در خیابان‌ها همزمان با ۲۲ بهمن و شنیده نشدن صدای آن‌ها گفت: متاسفانه انگار برخی از دولتمردان آنقدر که به ایران و مسائل ایران اهتمام می‌دهند از توجه و اهتمام به وضعیت مردم خودشان غافل شده‌اند و ما امیدوار هستیم این لطف و محبت خودشان را کمی از ما دریغ و متوجه مردم و ملت معترض خودشان کنند. البته این فقط در ارتباط با فرانسه نیست برخی از دوستان همچنان که کمال همنشین در آن‌ها اثر کرده است بیش از اندازه نگران ملت ایران هستند و امیدواریم کمی از این مهر و محبت را مشمول حال مردم خودشان هم بکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
Salami
۰۷:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
همکاری با ارتش چین برای کنترل خلیج فارس
غرب اسیا .بخشی از چین
چین برای خوشحال کردن چین و ایران به منابع اسیا نیاز دارد

تمام لابراتوارهای نظامی چین برای کنترل خلیج فارس به ایران خدمت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
برید از کره شمالی یک مقداری چیز یاد بگیرید که چطوری بمب اتم ساخت بی سروصدا و امریکا را خواب کرد. حکایت طرف هست که هم چوب را خورد و هم پیاز را خورد و هم پول را داد! به جای این صحبت های دوزاری, رانت را در کشور کنترل کنید!! یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مثلا چکار می کنید؟چی تو دستتون هست؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مثلا برجام برجام میکنید میخایین با کی مذاکره کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
حرف های مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
اینستکس که نشانه عدم التزام التزام اروپا به برجام بود هنوز سر جایش هست. اینستکس که تغییر نکرده، ظاهرا ما تغییر کرده ایم و دیگه مشکلی با عدم التزام اروپا به برجام نداریم. بی خیال برجام بشین، با برجام هیچ تحریمی برداشته نمیشه. تحریم موثرترین ابزار اروپا برای مدیریت ایران است و اونها هیچ وقت این ابزار را کنار نمی گذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
در مورد دو افسر سقط شده رژیم تروریست و کودک کش صهیونیست باید عرض کنم هر کسی که ضد کشور عزیزم ایران اقدامی بکنه باید تاوانش را پس بدهد. حالا الهام علف خور باشه یا نتانیاهو و یا بارزانی و هرکسی که باشه تاوان پس خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

باشگاه خبرنگاران جوان عزیز متشکرم ،

در مورد این خبر ،
آخرین بار که من FATF را دیدم ،
در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
جنازه دو افسر اسراییل رو بذارید جلو نتانیاهو .....#انتقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان خواهشاً لطفاً در مورد چپاول و غارت موسسه صندوق بازنشستگان مس توسط رفاه و تأمین اجتماعی گزارش تهیه کنید ورود کنید از حق 6500بازنسسته صنعت مس که باعث سرافرازی وغرور صنعت کشور ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهایی که مهندسین و متخصصین آمریکایی کشور را ترک کردند و تمام مدارک و اسناد و نقشه‌های مهندسی شرکت مس را باخود بردند و یا معدوم کردن و سوزاندن اما همین بازنشستگان در آن دوران با همت و تلاش در دو جبهه صنعت و جنگ تحمیلی مردانه ایستادند و همزمان با آزاد سازی خرمشهر در تاریخ صنعت کشور تاریخ ساز شده و در روز سوم خرداد برای اولین مرتبه کوره ذوب مس سرچشمه را روشن کردن که تا کنون هم روشن مانده است و حالا وزرات رفاه و تامین اجتماعی اندوخته شخصی این بازنشستگان را به شکلی غیر اخلاقی و شرعی و قانونی شبانه به تاراج برده است واقعا از شما باشگاه خبرنگاران جوان امید یاری و کمک دارند که از حق 6500بازنشسته که با خانواده‌های خود 35000میشوند دفاع کنید و از گزارشگران خود در شهرهای کرمان و رفسنجان و شهربابک وسیرجان مشورت گرفته تا به واقعیات این مشکل بازنشستگان که در این روزهای بازنشستگی و بیماری های دوران کار در زمان نبود امکانات ایمنی و بهداشت کار در کارخانه تولید را متوقف نکردند و حالا هم دغدغه اندوخته شخصی خود را دارند کمک کنید شما را به خدا پیگیری کنید که این بازنشستگان حق و حقوق خود و خانواده های خود را از دست ندهند
آخرین اخبار