رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تکمیل پایاب سد‌های استان اختصاص یافته است.

داود شایقی گفت: این اعتبارات برای تکمیل پایاب سد خداآفرین، عمارت و گیوی اختصاص یافته است که امیدواریم با تامین اعتبارات بیشتر شاهد بهره‌برداری این طرح‌ها در زمان مقرر باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل طرح بزرگ آبی و خاکی شبکه پایاب سد خداآفرین ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: در صورت تحقق این اعتبارات ۳۷ هزار هکتار از اراضی منطقه مغان زیر پوشش آبی رفته و میزان تولیدات محصولات کشاورزی هم افزایش خواهد یافت.

شایقی با اشاره به پیگیری تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ملی در استان افزود: این طرح‌ها شامل راه آهن اردبیل – میانه، توسعه بزرگراه‌های استان، پایاب سد خداآفرین، عمارت و گیوی، طرح‌های توسعه فاضلاب و طرح‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی و همچنین طرح‌های بهداشتی و درمانی است که رایزنی‌های لازم برای دریافت ردیف اعتباری این طرح‌ها انجام شده است.

او با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی استان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: تلاش بر این است با تکمیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و تأمین آب آشامیدنی شهری و روستایی اقدامات مؤثری برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان برداشته شود.

بهره‌مندی ۴۹ طرح از ردیف اعتبارات بودجه‌ای در اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۹ طرح ملی در استان اردبیل از ردیف اعتبارات بودجه‌ای بهره‌مند هستند افزود: تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ از شهریورماه شروع شده بود و با ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، پیشنهاد‌های استان در قالب این ۴۹ طرح ملی ارائه شد.

شایقی با بیان اینکه ۸۰ درصد اهداف و برنامه‌های توسعه ششم در استان اردبیل تحقق یافته است، افزود: برنامه ششم توسعه به پایان رسیده و قرار است در نیمه اول سال آینده برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

او ادامه داد: برای استان‌ها نیز رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده و با جمع‌بندی نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی سعی داریم به صورت استانی راهکار‌ها و راهبرد‌ها را ارائه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه اشتغال ۶۰۰ روستا در استان اردبیل در حال تدوین است، اظهار کرد: در کنار تهیه سند آمایش استان، سند توسعه‌ای شهرستان‌ها و روستا‌های استان تهیه شده تا با اجرای طرح‌های اولویت دار جلوی مهاجرت و یا کم رونقی روستا‌ها گرفته شود.

شایقی افزود: تهیه و ابلاغ سند آمایش استان به همراه سند توسعه شهرستان‌ها و روستا‌ها چشم اندازی روشن پیش روی ما گشوده تا در تهیه برنامه هفتم توسعه و ارائه پیشنهاد‌های مناسب شاهد اقدامات موثری در استان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.