رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به علت برداشت‌های غیر اصولی و ریزش کوه، خسارات زیادی به منطقه خرشک رودبار وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی رودبار از منطقه خرشک این شهرستان و مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت قزوین در محدوده رودبار بازدید کرد.

او در این بازدید گفت: در سالیان گذشته به علت برداشت‌های غیر اصولی و ریزش کوه، خسارات زیادی به مردم منطقه خرشک وارد شده و موجبات مهاجرت برخی روستاییان از این بخش را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: پیمانکار مربوطه تعهداتی را در راستای مرمت و اصلاح این جاده داده بود که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: این جاده محل عبور و مرور مردم است و چندین خانوار از آن استفاده می‌کنند و، چون به علت تخلفات پیمانکار تخریب شده است، باید با هزینه پیمانکار سریعا مرمت شود.

به گفته او، نباید از بودجه دولتی برای آن هزینه شود و صرفا پیمانکار مکلف به اصلاح آن است.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین گفت: بنیاد مسکن نیز متعهد شده بود تا عرصه‌ای را از طریق قانونی جهت انتقال روستاییان این منطقه در اختیار آنان قرار دهد که تاکنون اجرایی نشده است.

بازدید از منطقه خرشک رودبار

حجت الاسلام خلیلی افزود: جلسه‌ای در مرکز استان طی چند روز آتی در خصوص اصلاح جاده روستاییان تشکیل خواهد شد و پیمانکار نیز باید سریعا مراحل اصلاح و مرمت جاده را آغاز کند.

او تصریح کرد: دستگاه قضایی با اقتدار مطالبات مشروع مردم را رسیدگی کرده و با مقصرین در چارچوب قانونی برخورد خواهد کرد.

بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت - قزوین

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در بازدید از مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت - قزوین در محدوده رودبار گفت: این پروژه به علت مشکلاتی در خصوص تغییر کاربری متوقف شده بود که این معضل با ورود دستگاه قضایی مرتفع شد.

مجتمع تفریحی گردشگری پاییزان اتوبان رشت - قزوین

او همچنین یادآور شد: ۷۰ نفر در این مجتمع سهام دار هستند و افتتاح آن علاوه بر اشتغال جوانان روستا‌های مجاور در جذب گردشگر به این منطقه نیز کمک خواهد کرد که امید است با کمک مسئولان هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

برچسب ها: ریزش کوه ، منطقه خرشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.