رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای زنجان با ۹ درجه سانتیگراد افزایش نسبت به روز گذشته هم اکنون به منفی چهار درجه سانتیگراد رسیده است.

صونا صرفی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: بارش برف از اوایل بامداد امروز در مناطق مختلف استان آغاز و این بارش ها از همه شهرستانهای زنجان گزارش شده است که فعالیت سامانه تا اوایل صبح فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در مناطق شرق و جنوب شرقی استان خواهد بود، اظهار کرد: بارش های برف در ارتفاعات و مناطق بادگیر استان با کولاک همراه است.

صرفی یادآورشد: با ابری شدن آسمان استان دمای هوا نیز با افزایش نسبی همراه شده است که از دوشنبه شب روند کاهشی در پیش خواهد گرفت و این شرایط در مناطقی که بارش برف داشت منجر به یخبندان سطح معابر می‌شود.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی چهار و سه درجه، خرمدره منفی سه و پنج درجه، ابهر منفی چهار و هفت درجه، آببر ۲ و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی یک و ۶ درجه، قیدار منفی هفت و منفی یک درجه و ماهنشان منفی یک و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.