فرماندار خمام گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی زیرساخت لازم برای جلوگیری از فساد‌ها و انحرافات در حوزه تخصیص یارانه‌ها فراهم شده است.

اسفندیار جوشن، فرماندار خمام در خصوص جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) گفت: یکی از مسائل و دغدغه‌های فعلی کشور مبحث مهم یارانه‌ها و نحوه تخصیص آن به اقشار مختلف جامعه است.

او افزود: در این طرح دولت برای هدفمند نمودن یارانه‌ها و اینکه بتواند یارانه‌ها را به جامعه هدف واقعی برساند و از فساد‌ها و انحرافات در حوزه تخصیص یارانه‌ها جلوگیری کند، بستری و زیرساخت لازم را فراهم کرده که در مرحله اول یارانه کالا‌های اساسی به مردم برسد و مانع از قاچاق این کالا‌ها شویم.

به گفته فرماندار خمام، قرار نیست در این طرح یارانه اضافه‌ای به مردم پرداخت شود بلکه یارانه کالا‌ها هدفمند می‌شود و مبنای خرید در این طرح به شکلی است که قیمت محصولات ۱۰ گانه مشمول طرح، به نرخ شهریور ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود و مابقی نرخ این محصولات از اعتبار یارانه پرداخت می‌شود.

جوشن با بیان اینکه رویکرد امروز ما برای از بین بردن مشکلات متعدد کشور، کار و تلاش جهادی است، تصریح کرد: بدون شک مسئولان نظام همه تلاش خود را برای حفظ عزت‌مندی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند و مردم نیز با توجه به اینکه صاحبان اصلی انقلاب هستند، یاریگر مسئولان در رسیدن به اهداف تعالی خواهند بود.

اسفندیار جوشن، فرماندار خمام

بر اساس این طرح، یارانه یک ماه زودتر در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و فرد ۱۰ قلم کالای اعلام شده را بعد از شارژ اعتبار می‌تواند خریداری کند.

کالا‌های شامل این طرح عبارتند از: شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، شکر و برنج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا خود انحرافه اساس انحرافه باعث بازارسیاهه همه اون چیزایی که میخواین بدینو لزوما به اون مقدار نیاز ندارن و تازه باید یه مبلغی هم براش بدن که خیلیا ندارن ازجمله خودم وخیلی از نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی .موقع تصویب طرحها شما که وضعتان خوبه دور میز میشینید تصویب میکنیدبجای اینکه قبلش بریدتحقیق ببینید طرحهاتون چه ماحصلی درانواع اقشار ایجاد میکنه