مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات ایرانیان در مهلت‌های قانونی تعیین شده به عنوان وظیفه اصلی ثبت احوال در استان، یکی از چالش‌های بزرگ در استان محسوب می‌ شود.

راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با مساحت ۱۸۱۷۸۵ کیلومتر مربع که ۱۱.۵ درصد از وسعت کشور را در بر می‌گیرد و جمعیت بیش از سه میلیون نفری استان که ۵۱.۵ درصد از این جمعیت در مناطق روستایی سکونت دارند و هم مرزی این استان با دو کشور پاکستان و افغانستان باعث می‌گردد وظیفه ثبت احوال را در ارائه خدمات هویتی به ایرانیان بیش از پیش سنگین‌تر نموده و با چالش‌های بسیاری روبرو نماید.

  رضا راحت دهمرده گفت: طبق ماده ۵ قانون ثبت احوال، دهیاران، شورا‌های اسلامی و خانه‌های بهداشت مکلفند با ثبت احوال در اعلام وقایع حیاتی همکاری نمایند و ثبت احوال استان نیز تلاش نموده است تا با برگزاری جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در شهرستان‌ها و بخش‌ها و همچنین اعزام نیرو‌ها به مناطق روستایی نسبت به آموزش دهیاران و شورا‌ها و مسئولین خانه‌های بهداشت اقدام نماید.

  وی افزود: سالانه بیش از ۴۳۸۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی توسط مدیران، روسا و کارکنان ثبت احوال استان در سطح استان برگزار می‌گردد و این امر باعث گردیده تا روند ثبت وقایع حیاتی در استان مطلوب گردد به نحوی که هم اکنون ۹۶ درصد وقایع ولادت و ۸۹ درصد وقایع وفات در استان در مهلت قانونی ۱۵ روز و ۱۰ روز به ثبت برسد.

  وی گفت: ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان هم اکنون با ۲۶۰ نفر نیروی انسانی در ۵۶ نقطه استان، سالانه به بیش از یک میلیون نفر در استان خدمات هویتی ارائه می‌نمایند.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار