همزمان با روز ۲۲ بهمن، چندین طرح در بخش طغرالجرد، دهستان جور و شهر کوهبنان کلنگ‌زنی یا افتتاح شد.

با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان پس از عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهیدان در بخش طغرالجرد و دیدار با خانواده معزز شهدا چندین طرح در بخش طغرالجرد، دهستان جور و شهر کوهبنان کلنگ‌زنی یا افتتاح شد.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان در حاشیه آیین‌های کلنگ زنی یا افتتاحیه طرح‌ها در در بخش طغرالجرد، دهستان جور و شهر کوهبنان گفت: رودخانه فصلی جور که از وسط دهستان عبور می‌کرد با جاری شدن در مرداد ماه امسال خسارت‌هایی به منازل و اماکن اطراف وارد کرد که با پیگیر‌های صورت گرفته، ساخت کانال انتقال آب‌های سطحی دهستان‌جور آغاز شد. 

او افزود: احداث فاز اول این کانال در هفته دولت کلنگ‌زنی شد که تا کنون حدود ۹۰۰ متر دیوار سنگی و ۸۰۰ متر سنگ فرش با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان انجام شده است و امروز از این فاز بهره برداری شد. 

توکلی بیان داشت: اجرای فاز دوم این کانال به طول ۳۰۰ متر به همراه آسفالت ۲ طرف این کانال در آینده اجرا خواهد شد.

او همچنین از کلنگ‌زنی عملیات حفر چاه آب فضای سبز شهرداری کیانشهر خبر داد و افزود: عملیات حفر چاه آب فضای سبز شهرداری کیانشهر با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد علوی آغاز شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: برای انتقال آب، حدود هزار و ۳۰۰ متر لوله نیاز است که برای خرید این لوله‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

او گفت: فاز اول خط تولید و بسته بندی دوغ ارگانیک و همچنین تولید و بسته بندی اسانس خار و عرقیجات گیاهی به صورت ارگانیک با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در جوار امام زاده بی بی عصمت کوهبنان (ع) کلنگ‌زنی شد که با راه اندازی این مجموعه برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار