وزیر کشور گفت:۴۹ درصد مردم ایران در دوران شاهنشاهی زیر خط فقر بودند درحالی‌که در آن دوران بشکه‌های نفت به خوبی به فروش می‌رفت.

احمد وحیدی،وزیر کشور  امروز در مراسم ۲۲ بهمن‌ماه شهر مقدس قم طی سخنانی اظهار کرد: ۲۲ بهمن بزرگ یکبار دیگر فرا رسید و ملت بزرگ ایران در پاسخ به ندای الهی امام به میدان آمدند تا بار دیگر میثاق، عهد و پیمان خود را با شهدا و ارزش‌های الهی تجدید کنند.

او با بیان اینکه ملت ایران تا جان در بدن دارد از انقلاب دست نخواهد کشید، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در جهان خط دومی را ترسیم کرد و ایران را از ذلت به عزت رساند؛ در دوران پهلوی فاسد، انتخاب مسئولان هم باید با اجازه استکبار جهانی صورت می‌گرفت، اما امروز ما مقابل جنایت‌های آمریکا در کشور‌های همسایه ایستاده‌ایم.

وزیر کشور از بی‌سوادی درصد قابل توجهی از مردم ایران قبل از انقلاب یاد و خاطرنشان کرد: ما بعد از انقلاب مجبور شدیم که نهضت سوادآموزی را راه بیاندازیم تا بتوانیم مشکلات گذشته را رفع کنیم؛ قبل از انقلاب درباری را درست کرده بودند که همه فساد‌ها را در آن مشاهده می‌کردیم، در آن دوران در عرصه علمی جایگاهی نداشتیم و در همه عرصه‌ها به خارج وابسته بودیم.

او  بیان کرد: ۴۹ درصد مردم ایران در دوران شاهنشاهی زیر خط فقر بودند درحالی‌که در آن دوران بشکه‌های نفت به خوبی به فروش می‌رفت و کشور با مشکل فروش نفت روبرو نبود.

وحیدی با تاکید بر اینکه امروز کشور ما در همه شاخص‌های جهانی در نقطه بالا و مطلوبی قرار دارد، عنوان کرد: وضعیت کشور‌ها در حوزه بهداشت، آموزش و درآمد را با شاخص توسعه انسانی می‌سنجند که بر اساس اعلام سازمان‌های جهانی ایران در رتبه نخست توسعه انسانی بالا قرار دارد و در آستانه رسیدن به توسعه انسانی خیلی بالا است.

وزیر کشور گفت: راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن نقطه پایانی بر خیالات واهی دشمنان طی چند ماه اخیر است و آن‌ها از این همه عشق و علاقه مردم به‌ نظام اسلامی جان خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۷:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
چرا نمودار فاصله طبقاتی را ترسیم نمی کنید ؟ چند درصد مردم می توانند زندگی کنند و چند درصد در حال تلاش برای زنده ماندن هستند ؟ با شفاف سازی می توانیم نواقص را ببینیم و چاره کنیم با عسل عسل گفتن دهان شیرین نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
حالا شد 89درصد جناب وزیر خدا قوت
آخرین اخبار