فرماندار مشهد گفت: ۵۷درصد پروژه‌های شهرداری مشهد در حاشیه شهر رشد موفقی داشته است.

محسن داوری فرماندار مشهد گفت: با ایجاد ستاد بازآفرینی شهرستان از ٨ مردادماه طرحی شامل ٢٠۴ پروژه برای ساماندهی حاشیه شهر به تصویب رسید.

او افزود: حاشیه شهر را به ٨ پهنه و ۵٠ محله تقسیم و پروژه‌ها را در چهار حوزه شامل ستاد بازآفرینی، دستگاه اجرایی شهرداری و نهاد‌های مردمی و خیرین تعریف کردیم.

فرماندار مشهد ادامه داد: ٧٠ پروژه که حدود ٢٣ درصد پروژه‌ها است توسط ستاد بازآفرینی، ۵١ پروژه‌ها با دستگاه اجرایی که ١۶.۵ درصد پروژه‌ها را شامل می‌شود و شهرداری مشهد نیز حدود ۵٣ درصد پروژه‌ها را اجرایی خواهد کرد.

داوری بیان کرد: همچنین نهاد‌های عمومی و مردمی و خیرین ۵۵١ میلیارد تومان که ٧.۶٩ درصد از پروژه‌ها را به عهده خواهند گرفت.

او تصریح کرد: این پروژه‌ها در مدت یکسال مبلغ ٧هزار میلیارد تومان را در بر خواهد داشت؛ حوزه‌ای که از برنامه عقب است، پروژه محل زمین زکریا است که ٢٠ سال است درگیر آن هستیم و نیاز به عنایت و دستورات وزیر دارد.

فرماندار مشهد تاکید کرد: تخصیص بودجه در ستاد بازآفرینی تاخیر افتاد که با عنایت وزیر این مشکل نیز برطرف خواهد شد؛ ٣٠ درصد بودجه دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که در حاشیه شهر اجرایی شود که تاکنون ۵٣ درصد پروژه‌ها اجرایی شد و در چند دستگاه صد درصد فعالیت انجام شده و بسیاری از دستگاه‌ها بالای ٧٠ درصد اجرایی شده است.

او اظهار کرد: شهرداری مشهد ۶٩ پروژه را با مبلغ بیش از ٣۷۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار داده که با ۵٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ تا این لحظه از تعهدات شهرداری دو هزار و ٢٠٧ میلیارد تومان اجرایی شده و ٢۴٩ میلیارد تومان در حال اجرا است و ١٢٧ میلیارد تومان باید جاگذاری شود. پروژه‌های شهرداری در شش حوزه است که یکی از این پروژه‌ها امروز افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.