۱۴ برابر شدن ظرفیت کتابخانه‌های قزوین پس از انقلاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از رشد ۱۴ برابری تعداد کتابخانه‌های استان بعد از انقلاب خبر داد و گفت: ۵۸ کتابخانه عمومی فعال در سطح استان وجود دارد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از رشد ۱۴ برابری تعداد کتابخانه‌های استان بعد از انقلاب خبر داد و گفت: ۵۸ کتابخانه عمومی فعال در سطح استان وجود دارد.

محمدبیگی فزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها در سه شهر قزوین، آبیک و تاکستان چهار کتابخانه فعال وجود داشت که با پیروزی انقلاب هم اکنون شاهد فعالیت ۵۸ کتابخانه در اقصی نقاط این استان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان هفت برابر نسبت به پیش از انقلاب اسلامی توسعه داشته تا جایی که از سه هزار و ۷۳۵ مترمربع به ۲۸ هزار مترمربع زیربنا رسیده است.

به گفته محمدبیگی، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با رشد ۲۶ برابری، از ۲ هزار و ۲۰۰ عضو در قبل از انقلاب به ۵۷ هزار و ۳۴۹ عضو در حال حاضر افزایش یافته است.

این مسوول با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی همواره در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: هم اکنون قزوین به لحاظ سرانه مطالعه جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۳۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بود که در حال حاضر این میزان به یک میلیون و ۵۳ هزار و ۹۳۲ نسخه افزایش یافته که بیانگر رشد ۲۷ برابری تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان است.

محمدبیگی ادامه داد: همچنین در حوزه کتاب کودک، تعداد کتاب‌ها در این بخش با رشد ۲۹ برابری، از چهار هزار و ۴۰۰ جلد کتاب تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ۱۳۱ هزار و ۸۳ جلد کتاب افزایش پیدا کرده است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد کتابخانه‌ها استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی یک هزار و ۵۰۰ درصد، به لحاظ امور زیربنایی ۷۷۳ درصد، تعداد اعضا ۲ هزار و ۶۰۷ درصد، از نظر افزایش کتاب ۲ هزار و ۷۷۴ درصد و به لحاظ تعداد کتاب کودک ۲ هزار و ۹۷۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار