شرایط آزادی حدود هزار نفر از زندانیان اصفهان که مشمول عفو رهبری شده‌اند فراهم شد.

دادستان کل کشور گفت: با توجه به صدور فرمان رهبر انقلاب برای عفو گسترده زندانیان در سراسر کشور افراد واجد شرایطی که در کارگروه‌های عفو پرونده آن‌ها بررسی شده بود مشمول عفو شدند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: در استان اصفهان ۱۹۴ نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر و ۷۹۲ نفر از محکومان جرائم عمومی نامه آزادی گرفتند تا به آغوش خانواده بازگردند.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در بازدید دادستان کل کشور از زندان اصفهان اظهار کرد: آنچه که انقلاب اسلامی ایران را نسبت به انقلاب‌های دیگر در سطح جهان برتری داده، جلوه‌های کرامت و رأفت اسلامی است که نمونه‌ای از آن را می‌توان در پیشنهاد هوشمندانه عفو رئیس قوه قضاییه و موافقت کریمانه رهبر انقلاب اسلامی با این عفو گسترده، مشاهده کرد.


حجت‌الاسلام اسدالله جعفری توضیح داد: در کارگروهی که با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس سازمان زندان‌های استان به صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و برای آزادی مشمولان اقدام می‌شود.


او در تشریح دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت؛ گفت: بر اساس این دستورالعمل دو دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت؛ دسته اول متهمان و محکومان حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومان و متهمان جرائم عمومی هستند.


رئیس  کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: از جمع دستگیر شدگان حوادث اخیر به جز افرادی که پیش از این با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند، همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به قتل، تحریق و تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیرو‌های قضایی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار