رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز اردوی تربیتی «زیارت اولی‌ها» دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: نخستین گروه زیارت اولی‌ها شامل ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان دختر استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

مرتضی کریمی رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در خصوص اعزام زیارت‌اولی‌ها به مشهد مقدس گفت: سازمان دانش‌آموزی استان فارس پس از برگزاری مدل‌های نوین اردوی هویتی، تشکیلاتی، راهیان پیشرفت و راویان پیشرفت اقدام به برگزاری اردو‌های تربیتی نوجوانان حرم ویژه دانش‌آموزان زیارت اولی کرده است.

او با بیان اینکه نخستین گروه از دانش‌آموزان زیارت اولی، شامل ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان دختر سراسر استان فارس به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مخاطبان این اردوی زیارتی هستند و همچنین دانش‌آموزانی که تاکنون نتوانسته‌اند به مشهد مقدس مشرف شوند طی گزینش به این اردوی زیارتی اعزام خواهند شد.

کریمی در خصوص نحوه انتخاب دانش‌آموزان زیارت اولی بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی در این راستا ضمن انتشار فراخوان، فرآیندی را تعریف کرد تا از دانش‌آموزان برای حضور در این اردو دعوت شود. در ابتدا پویشی تحت عنوان «نامه‌ای به امام مهربانی‌ها» آغاز شده که در قالب چند رسانه‌ای در گروه‌های سازمان دانش‌آموزی منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در این فراخوان تاکید شده که این پیام‌ها به دست دانش‌آموزانی برسد که توفیق زیارت امام رضا (ع) را نداشته‌اند تا بتوانند با نوشتن نامه‌ای به امام رضا (ع) خواسته‌های خود را مطرح کنند؛ پس از آن نامه‌ها از طریق سازمان دانش‌آموزی صحت‌سنجی و در نهایت کارت دعوت برای این تعداد از دانش‌آموزان واجد شرایط ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه علاوه بر این، ستاد اردوی زیارت اولی‌ها با مدیریت سازمان دانش‌آموزی مناطق نیز، اقدام به شناسایی واجدین شرایط می‌کند، هدف از اعزام کاروان نوجوانان حرم به مشهد مقدس را ارتقای مسئولیت‌پذیری، رشد فرهنگی و تربیتی، کشف استعدادها، رشد شخصیت معنوی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

کریمی با تصریح اینکه در این اردو‌ها شبکه‌سازی بین مربیان و متربیان در سراسر استان فارس اتفاق خواهد افتاد، از برگزاری جلسات کارشناسی به منظور اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به عتبات عالیات نیز خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار