امام جمعه تبریز با دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی جای تسویه حساب سیاسی داخلی نیست بلکه تسویه حساب با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی، گفت: نمی‌گوییم اشکال و مشکل نداریم اما خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی نباید فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های زیادی برای علت بروز انقلاب وجود دارد ولی با تمرکز بر روی خواسته‌های ملت می‌توان گفت احیای دین و اسلام‌خواهی، مبارزه با فساد و ظلم از اصلی‌ترین وجوه پیدایش انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: وجه دینی انقلاب بسیار برجسته‌تر از سایر وجوه آن است و یکی از دلایل مانایی انقلاب پایبندی به وجه دینی می‌باشد و اکنون بعد از ۴۴ سال دین جایگاه برجسته‌ای در زندگی مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور و استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز خود استاندار آذربایجان‌شرقی به بنده می‌گفت که در طول این ۱۰ روز در تمام شهر‌های استان افتتاح پروژه داشتیم که این موضوع شامل کل کشور هم می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حضور باشکوه مردم در راهپیمایی جشن انقلاب، گفت: باید راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر حرکت ملی و نشان‌دهنده وحدت ملی باشد چراکه وقتی سخن انقلاب در میان باشد اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد و همه در کنار هم راهپیمایی خواهیم کرد زیرا راهپیمایی ۲۲ بهمن جشن ملی است.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان خادم مردم از همشهریان و هموطنان برای حضور در این جشن بزرگ دعوت می‌کنم و می‌دانم مردم حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو گسترده تعدادی از محکومان اغتشاشات اخیر این امر را یک اقدام عملی برای تقویت وحدت و انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام دانست و گفت: عفو اخیر نشانه حکمت رهبر فرزانه انقلاب و امتداد رویکرد ایشان در صیانت از سرمایه اجتماعی نظام بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ایشان به مساله مهم و حیاتی وحدت ملی پرداختند بنده هم طی هفته‌های گذشته از این تریبون به این موضوع پرداختم و معتقدم وحدت ملی برای ما نه تنها موضوعیت بلکه طریقیت هم دارد ما وحدت ملی را راهبرد اصلی نظام می‌دانیم و باید تمام دستگاه‌ها و مردم عزیز این راهبرد را اصل قرار دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمن می‌خواهد نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کند و وحدت ملی ما که نقطه قوت ماست را از بین ببرد و همچنین جبهه معاند با بزرگ نمایی اختلافات می‌خواهد این نقطه را تضعیف کند از این‌رو باید از تبدیل شدن اختلافات به گسل‌های اجتماعی و قومی به شدت پرهیز کنیم.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از پایگاه زیر زمینی نیروی هوایی ارتش که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شد، گفت: این یک دستاورد بزرگی است و این پایگاه مخفی که مکان آن مشخص نیست به گفته مسئولان صد‌ها متر زیر زمین قرار دارد و جنگنده تاکتیکی ارتش را در خود جای داده است.

امام جمعه تبریز افزود: این پایگاه  بر اساس شنیده‌ها در دهه هفتاد ساخته شده و اکنون به دلایل مختلف رونمایی می‌شود.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.