رئیس سازمان امور عشایر گفت: حمایت ویژه از عشایر به عنوان بخش مهمی از زنجیره تولید بویژه در حوزه تولید گوشت قرمز کشور، برنامه‌ دولت سیزدهم است.

عباس پاپی زاده، رئیس سازمان امور عشایر روز جمعه در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید خوراک کامل تخمیری ویژه دام سبک عشایر در مشهد افزود: به همین دلیل دولت طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ما قبل آن ۴۰ درصد افزایش در تامین نهاده مورد نیاز عشایر را محقق کرد، زیرا در صورت کاهش تولید گوشت قرمز در این بخش نیازمند واردات هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالیهای پی در پی و ایجاد مشکلات فراوان برای عشایر با مجوز دولت از محل تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اعطای تسهیلات به عشایر به رقم بیش از هزار میلیارد تومان برای عشایر ۱۲ استان کشور مصوب شد.

پاپی زاده بیان کرد: برای مابقی استانهای عشایرنشین نیز طی دو هفته آینده در توافقات انجام شده اعطای تسهیلات ارزان قیمت میسر خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایری اظهار کرد: از دیگر اقدامات حمایتی دولت از جامعه عشایری خرید و ذخیره سازی گوشت از عشایر و همچنین افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۱ است.

وی تصریح کرد: در همین راستا امسال بیش از ۸۰۰ طرح مختلف و زیربنایی در حوزه راه، تامین آب شرب و غیره مورد نیاز عشایر همزمان با دهه فجر به ارزش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده است.

پاپی‌زاده بیان کرد: طبق اطلاعات دریافتی از ۲۵۵ تعاونی و تشکل عشایری در کشور، هم اکنون ۳۸۵ هزار خانوار عشایر با جمعیتی معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات تعاونیهای عشایری بهره مند می شوند.

وی گفت: این جمعیت هم اکنون ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور و ۲۴ درصد صنایع دستی و همچنین بخش مهمی از فراوردههای لبنی و پروتئینی مورد نیاز در کشور را تولید می‌کنند که سهم بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار