مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، تعداد ۴۳ پروژه مخابراتی در راستای توسعه خدمات فنی و گسترش آن‌ها در شهرستان بروجرد افتتاح شد.

 شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان  گفت: ۴۳ طرح مخابراتی در شهرستان بروجرد با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای طرح ftth، طراحی، نصب و راه اندازی سایت‌های فاز ۸ تلفن همراه، اجرای طرح fttc، نصب و راه اندازی سیستم‌های انتقال، فیبر نوری سایت‌های تلفن همراه و ارتقاء تکنولوژی نسل سوم و چهارم تلفن همراه می‌باشد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه امروز انقلابی در مجموعه مخابرات استان رخ داده که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تقریباً نهضت فیبر نوری در استان رقم زده شده است.

شمسی فر اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در محور‌های اصلی، محور‌های مواصلاتی شهری و بین‌شهری و روستایی در حال انجام است.

او بیان کرد: در شهرستان بروجرد استفاده از ظرفیت تلفن ثابت نسبت به متوسط استان بیشتر است و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن با تکنولوژی روز در بروجرد انجام شده است.

شمسی‌فر ادامه داد: در مناطق زیادی از شهر بروجرد تکنولوژی اتصال منازل به فیبر نوری انجام شده و دو منطقه ۵ هکتاری و ۱۰ هکتاری نیز در دست اقدام است که بعد از اتمام به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه مردم از خدمات و بستر فیبر نوری در منازل برای مناطقی که بستر فیبر نوری انجام شده استفاده کنند، افزود: روند تحولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌سوی هوشمندسازی است و دیری نخواهد پایید که خانه و شهر هوشمند را خواهیم داشت.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: بستر این خانه و شهر هوشمند اتصال منازل و ادارات به شبکه‌های نوین فیبر نوری است.

شمسی‌فر بیان کرد: اقدامات دیگری که دنبال می‌کنیم این است که با اتصال سایت تلفن همراه به شبکه فیبر نوری برای گذر از نسل ۳ و ۴ به نسل ۵ و ۶ و تلفن همراه ارتقا یابد.

او اضافه کرد: در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه هستیم و قطعاً با شروع ارتقاء نسل ۴ به ۵ نیازمند توسعه و ایجاد سایت‌های بیشتری در سطح شهرستان هستیم.

شمسی‌فر با اشاره به سرقت‌ها، گفت: این امر هزینه زیادی به ما تحمیل می‌کند که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

برچسب ها: مخابرات ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.