رحیمی از تعیین جریمه‌های میلیاردی برای متخلفان و گران‌فروشان خبر داد.

امین‌حسین رستمی، وزیر دادگستری پس بازدید از بخش‌های مختلف رویداد رسانه‌ای "چه سفر‌ها کرده‌ایم" درباره عملکرد وزارتخانه در دولت سیزدهم گفت: وزارت دادگستری رابط بین قوه قضائیه با مجلس شورای اسلامی و دولت است، ما تلاش کردیم تفاهمی را بین این سه قوه ایجاد کنیم، امروز ما می‌توانیم ادعا کنیم که در هیچ دوره‌ای تفاهم بین قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه تا به این میزان نبوده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ها و کارگروه‌های مشترک وزارت دادگستری و دیگر نهاد‌ها ادامه داد: این اقدامات در جهت افزایش کارایی قوه قضائیه و دو قوه دیگر است.

رحیمی با بیان اینکه در مواقعی که بیت المال محکوم شده، وزارت دادگستری مسئول پرداخت آن دیه است، اظهار کرد: در گذشته برای پرداخت این دیون صف‌های طولانی و حتی سه ساله وجود داشت، اما در سال گذشته و به ویژه سال جاری تلاش کردیم بودجه این صندوق را با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان برنامه و بودجه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در وزارت دادگستری طی سال جاری سه برابر زمان مشابه سال گذشته دیه پرداخت کرده‌ایم، گفت: اکنون نوبت دهی‌های پرداخت دیه توسط وزارت دادگستری کوتاه مدت شده است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: کشور ما عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل هست و ما مرجع ملی آن هستیم، ما هر پنج سال باید گزارش اقدامات دولت در مبارزه با فساد را به سازمان ملل ارائه کنیم، اما حدود هفت سال بود که این گزارش را ارائه نکرده بودیم و یک تاخیری در این‌باره وجود داشت.

وی گفت: این گزارش از سمت سازمان ملل صحت‌سنجی می‌شود. دو هفته پیش این گزارش پس از ۷ سال به سازمان ملل ارسال شد.
رحیمی با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل بیان کرد: وزارت دادگستری مرجع ملی این کنوانسیون است، درباره کودکان کار برنامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خانواده‌هایی که مایل هستند از کودکان بی سرپرست، تحت حمایت بهزیستی، کودکان شیرخوار و... مراقبت کنند، به عنوان سرپرست موقت به آن‌ها سپرده شوند تا حمایت از این کودکان از مرکز محوری که در بهزیستی است به خانواده محوری تبدیل شود تا آسیب‌های وارده به این کودکان کاهش پیدا کند.

وزیر دادگستری با اشاره به سازمان تعزیرات حکومتی اذعان کرد: این سازمان یکی از سازمان‌های زیر مجموعه وزارت دادگستری است، در گذشته جریمه‌های سازمان تعزیرات حکومتی بازدارندگی لازم را نداشت، از همین رو این جریمه‌ها را با هماهنگی شورای هماهنگی سران قوا افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون جریمه‌های سازمان تعزیرات به قدری است که برخی از استاندار‌ها طی تماس‌هایی جداگانه خواستار کاهش آن شده‌اند.

رحیمی با بیان این پرسش که جریمه‌های سازمان تعزیرات چه سودی برای مردم دارد، گفت: این جریمه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود، اما در پرونده‌های گران‌فروشی اگر شاکی خصوصی داشته باشد، سهم شاکی باید پرداخت شود. از طرفی نتیجه این برخورد‌ها از ارتکاب به تخلف جلوگیری می‌کند و منجر به ثبات بازار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گرانی موجود در بازار، گران‌فروشی نیست، گفت: قیمت تمام شده محصولات بالا است که آن با تعزیرات برطرف نمی‌شود، اما در مواقعی که تخلفی صورت گرفته برخورد جدی می‌شود و جریمه‌های اخیر سازمان تعزیرات سابقه نداشته است.

وزیر دادگستری یکی از چالش‌های نظارت بر بازار را در بازرسی‌ها دانست و گفت: این ایراد به دولت وارد است چرا که دستگاه‌های مختلف مسئول نظارت و بازرسی هستند.

رحیمی با بیان اینکه برای ساماندهی به این چالش رئیس جمهوری خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد که ظاهرا مجلس موافقت نکرده است، گفت: از همین رو دو هفته پیش، دولت لایحه دو فوریتی تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را ارائه کرده است.

وی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به تصویب این لایحه دو فوریتی گفت: در صورت تصویب و راه اندازی سازمان بازرگانی و تنظیم بازار، انسجام بازار افرایش پیدا خواهد کرد و همچنین نواقص موجود در حوزه نظارت و بازرسی بازار را برطرف خواهد کرد.

وزیر دادگستری گفت: اگر این لایحه تصویب نشود، برنامه‌ای داریم تا سازمان تعزیرات حکومتی به همراه وزارت صمت و وزارت، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت به ویژه در ایام نوروز و پیش از آن گشت‌های مشترک داشته باشند و با نظارت جدی بر بازار، در صورت مشاهده هر گونه تخلف با اشد مجازات با آن برخورد کنند.

رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌ها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
چرا عیدی کارکنان قراردادی نفت در بهمن یکباره کارمندی میشه
اخه یازده ماه کارگر بهمن کارمند دوباره اسفند کارگر کجای دنیا اینجوری رفتار میشه.ایا کسی هست صدای ما را بشنود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اولین و بیشترین گرانفروشی عرضه خودرو در بورس است که دو خودرو ساز با همکاری بانکهای متخلف خودروی 200 تومانی را 400 میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۳:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
برترین گرانفروش خودروسازان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
بروید سایپا و ایران خودرو درش تخته کنید تو بورس داره گران ف وشی میکند
خوب راست حسینی سی درصد بکشید رو قیمت کارخانه و تو نمایندگی به ملت خودرو بدید و گران فروشی خودرو را تخلف حساب کنید
این که در یک جلیی مثل بورس بالاتر از قیمت کارخانه فروختخ شود یعنی گزان فروشی و تحلف
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
برخی سعی دارند قیمت مسکن را به دلار گره بزنند وقیمت ها را به بهانه دلار افزایش داده اند و هیچ مرجعی پیگیری نکرده است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
یعنی میتونن جلوی گرون فروشی رو بگیرن؟ الان یه جنس میخری میبینی کلی تو مغازه ها تفاوت قیمت داره!انقدر باید بگردی ارزون ترش و پیدا کنی که عمرت صرف همین کار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
بعضی از تعمیر کاران را هم رصد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
این شهردار تهران فقط فیلم و‌نمایش تو رسانه هارو بلده یا ریختن نمک تو بزرگراه بلده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
چه جالب ! وزیر دادگستری! اصلا" یادم نبود یه همچین وزارتخانه ای هم تو دولت هست!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
آیا خود دولت گران فروش نیست؟؟!!!!
چرا اجازه می‌دهد خودرو به دو تا سه برابر قیمت واقعی توسط کارخانه هایی که مشخصه بر اساس روابط خاص مجوز به آنها داده شده به ملت درمانده فروخته شود ؟؟!!!
خودروی چینی که در امارات ۱۴ هزار دلار است که با دلاز آزاد زیر ۶۰۰ میلیون میشود,چرا حدود دو و نیم برابر قیمت یعنی یک میلیارد و پانصد میلیون به مردم عرضه می‌شود؟؟!!!
چرا در ایام انتخاباتی همین شخصی که الان وزیر صمت است صد بار از مافیای خودرو گفت ؟؟!!نتیجه چه شد ؟؟!!!
فقط،طی پنج ماه اخیر خودرو بین پنجاه تا صد درصد گران شد.
حالا مافیا کیست ؟؟!کجاست ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
در شان یک وزیر نیست که دروغ بگه..اگه راست میگین چرا جلوی فساد و ظلمی که ایران خودرو و سایپا میکنه رو نمیگیرین چرا باید بصورت قطره چکانی بازار رو متورم کنند تا سود ببرند و هیچ مردی پیدانمیشه جلوی این تخلفات رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
یاد سلطان سکه افتادم سکه حدود سه میلیون بود اعدام شد الان چی مشکل از فساد و چپاول و شعارهای دروغین و ارتباط نداشتن با دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
جریمه چه فایده ای برای مردم داره!!! شرکت از جیب مردم میکنه، جریمه میره تو جیب دولت... بازم مردم ضرر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ای دولت مردان انقلابی یک فکری برای این بنگاه املاکی ها بکنید دارن مثل زالو خون مردم رو میمکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
بهتره اول باعث بانی گرانی ها را جریمه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
عرضش ندارید

ایران بنجل و سایپا لگن را جریمه کنید

اونا فعلا دولت و ملت را جریمه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

شرکت کاله و پگاه قبلا تخلف قیمت و وزن داشتند ،
الآن شرایط چطور است ؟


پیمان اشراقی.
آخرین اخبار