چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به مناسبت دهه فجر در شاهین شهر برگزار شد

امام جمعه شاهین شهر و رئیس چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی در این همایش اظهار کرد: اگر ملت و کارگزاران آن، فلسفه سیاسی نظام خود را بدانند در پشتیبانی همه‌جانبه از آن متزلزل نخواهند بود و هرچه تبیین و توسعه فلسفه سیاسی انقلاب عمیق‌تر و قوی‌تر باشد عزم افراد برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های جزم‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش‌ها را تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اجرایی کردن گام دوم انقلاب بیان و تصریح کرد: تبیین فلسفه سیاسی، گام دوم و دستاورد‌های انقلاب مصداق جهاد در راه خدا است.


او با بیان اینکه امواج مسموم رسانه‌ای نمی‌گذارد مردم متوجه دستاورد‌های انقلاب شوند، یادآور شد: دشمنان نمی‌خواهند دستاورد‌های انقلاب اسلامی دیده شود و تلاش می‌کنند که ناامیدی به مردم القا شود.

در ادامه، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) یکی از مسائل بنیادی در انقلاب اسلامی را تبیین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی فلسفه زندگی، تفکر و نگاهی عمیق و یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی اظهار کرد: عصاره فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را می‌توان بر پایه مشروعیت تبیین کرد که مشروعیت سایر نظام‌های سیاسی اعم از سلطنتی، مارکسیستی، لیبرالیستی و ... را زیر سوال می‌برد و مشروعیت مبتنی بر مبانی دینی اسلام ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.