اصفهان، تامین کننده ۷ درصد درآمد کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: اصفهان با تأمین هفت درصد از درآمد‌های دولت در رده دوم کشور است.

محمدرضا قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصفهان با تامین هفت درصد از درآمد‌های دولت در رده دو کشور قرار دارد اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان اصفهان حدود ۴۳.۶ همت درآمد (که حدود ۹۸ درصد آن مالیات است) در نظر گرفته شده است.


او ادامه داد: با این حال اصفهان در نرخ رشد مالیات، سیزدهم است و سرعت رشد مالیات در آن به ۳۹.۶ درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان با رشد ۳۴ درصدی به ۱.۷ همت رسیده و از این نظر اصفهان رتبه ششم را دارد افزود: اعتبارات تملک دارایی یا عمرانی حدود ۲.۵ همت است که رشد ۴۵ درصدی داشته است.


قاسمی با اعلام اینکه استان اصفهان در تبدیل وضعیت‌ها رتبه اول را در کشور دارد اضافه کرد: تمام هزینه‌های تبدیل وضعیت تأمین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. هر دستگاهی که پرونده آن به صورت کامل به سازمان ارجاع شده باشد و افراد مربوطه شرایط را داشته باشد، تبدیل وضعیتشان انجام شده است.


او در خصوص ردیف‌های عمرانی با اعتبار ناچیز توضیح داد: طرح‌های عمرانی در استان، سرمایه‌گذار خصوصی دارد و به صورت مشارکتی اجرا می‌شود، به همین علت اعتبارات اندکی در بودجه برای برخی از آن‌ها در نظر گرفته شده تا صرفاً ردیف بودجه آن‌ها حفظ شود و در صورت نیاز دولت بتواند کمک کند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان، ۲۶ همت طرح به مدت سه سال تعریف شده که از این رقم ۸۷۹۰ میلیارد آن تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور است که امسال ۴۰۸۹ میلیارد آن طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید تأمین اعتبار می‌شد.
قاسمی ادامه دا: آخرین تخصیص تا ماه گذشته ۱،۷۰۰ میلیارد تومان بود که به صورت نقد تخصیص داده شد و عقب‌ماندگی در این زمینه وجود ندارد.


او گفت: در خصوص طرح‌های عمرانی استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۱،۵۴۴ میلیارد تومان به مدت سه سال متعهد است که امسال، ۵۵۳ میلیارد تومان آن معادل ۳۲.۴۵ درصد تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.