استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید به یک کارگاه بزرگ در ابعاد مختلف تبدیل شود، گفت : تلاش‌های گسترده‌ای با بهره‌گیری از توان مجموعه‌های مختلف برای ایجاد یک رونق و تحول در حوزه‌های مختلف در استان در جریان است.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در دیدار با آیت الله نریمانی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، گفت : ۱۲ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار‌های سال را مرتبط با حوزه اقتصادی انتخاب می‌کنند که نشان از اهمیت این حوزه در نظام اسلامی دارد و بر این اساس، مدیریت ارشد استان هم تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مردم را به عنوان یک تکلیف با جدیت دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید به یک کارگاه بزرگ در ابعاد مختلف تبدیل شود، گفت: تلاش‌های گسترده‌ای از سوی مدیریت ارشد استان و با بهره گیری از توان مجموعه‌های مختلف برای ایجاد یک رونق و تحول در حوزه مسکن، نفت، راه آهن، گردشگری، مرز‌های مبادلاتی، صنعت و ... در جریان است که امیدوارم هر چه زودتر از ثمرات و برکات آن بهره‌مند شویم.

استاندار کرمانشاه مرز‌های مبادلاتی و تجاری استان را یک ظرفیت بسیار مناسب برای بهبود رفاه، معیشت مردم دانست و گفت: در تلاش هستیم با همکاری و هم افزایی مجموعه‌های مختلف امکان تقویت صادرات و تردد مسافری میان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق را فراهم کنیم تا از این طریق علاوه بر تقویت تعامل دو سویه میان دو کشور دوست و برادر، به گردش مالی و رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم کرمانشاه هم کمک کنیم.

صحرایی با اشاره به وضعیت برخی پروژه‌های در حال اجرا در استان، عنوان کرد: متاسفانه پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است، سال هاست همچنان روی زمین مانده که با تمام توان تلاش می‌کنیم با کمک قرارگاه خاتم، صندوق توسعه ملی و وزارت نفت این پروژه عظیم هر چه سریعتر وارد مرحله اجرایی شود. اخیرا هم نشستی مشترک با حضور دو تن از اعضای هیئت رییسه مجلس، وزیر نفت، رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و رئیس صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد گشایش اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت بدون معنویت برای جامعه ارزشی ندارد، افزود: باید تلاش کنیم این پیشرفت‌ها با ارتقای معنویت، اخلاق و تربیت اسلامی همراه باشد.

استاندار کرمانشاه علما و روحانیون را یکی از ظرفیت‌های عظیم برای پیشرفت و تعالی کرمانشاه دانست و گفت: در کرمانشاه به تقویت روحیه جهادی، ارتقای فرهنگ و انگیزه کار و تلاش و کرامت و عزت نفس بیشتر نیازمند هستیم که علما و فضلای گرانقدر می‌توانند در این زمینه به کرمانشاه بسیار کمک کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن و ایام پس از آن بستری را فراهم کنیم تا از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، علما و روحانیون و صاحبان فضل در داخل و خارج از استان برای کمک به پیشرفت استان و ایجاد یک فضای علمی، معنوی و قرآنی بهره‌مند شویم.

مقام عالی استان از طرح ایجاد یک مجموعه استاد سرا در استان استقبال کرد و گفت: در بسیاری از استان‌ها این مجموعه‌ها دایر شده و یک زیرساخت بسیار مناسب برای فراهم کردن امکان حضور مستمر علما و روحانیون خارج استان در کرمانشاه است.

آیت اله نریمانی نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار عنوان کرد: حضور یک استاندار جوان، تلاشگر، آشنا به علوم دینی و اهل فضل و دانش یک فرصت بسیار بزرگ برای پیشرفت همه جانبه کرمانشاه است. استانداری دلسوز که در کنار تلاش‌های روزانه برای حل مشکلات استان، تا دیروقت به بازدید از وضعیت محلات حاشیه نشین و فقیرنشین و تدبیر برای کاهش مشکلات این مناطق می‌پردازد.

وی افزود: ترقی هر جامعه‌ای در گرو توجه به دانش اسلامی است و در استان کرمانشاه امیدواریم با حضور یک استاندار آشنا با این حوزه، بستر‌های لازم برای حضور پررنگ و نقش آفرینی علمای بزرگ و اهل دانش در استان فراهم شود تا مردم از برکات حضور آن‌ها بهره‌مند شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.