دانشی گفت: پس از ۴۴ سال توانستیم مجوز صدور خدمات فنی و مهندسی را به خارج دریافت کنیم.

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: دشمن به دنبال کشیدن کمربند امنیتی به دور کشور و تحریم‌ها همان کمربند امنیتی است، راه شکست و خنثی سازی تحریم‌ها داشتن تعامل و مناسبات بیرونی با دنیا و کشور‌های همسایه است.

او می گوید: ظرفیت صنعت نفت در داشته‌های محدودی که ما را در آن نگهداشتند بسیار بالا است درحالی که زنجیره‌های ثروت و ارزش در صنعت نفت بسیار بالا است، این موضوع باید با شیوه‌های نوین و به صورت هدفمند مدیریت شود و دشمن دشمنی خود را دارد و ما هم باید هوشمندی خود را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در همین محدودیت‌ها توانایی‌های ما زیاد است و ما می‌توانیم با همین ظرفیت‌ها کار‌های بزرگی برای درآمدزایی کشور ایجاد کنیم، اکنون برنامه‌های ۵ ساله، ۱۰ ساله و ۱۵ ساله در صنعت نفت تدوین شده است.

او با اشاره به رشد سه برابری فعالیت‌ها در حوزه دانش بنیان، گفت: در بخش تولید بار اول نیز اقدامات موثری انجام شده است و یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه بوده ایم.

دانشی گفت: طرح‌های ۲۸ مخزن از ابعاد مختلف دچار مشکل بودند و در تلاش هستیم مشکلاتی که با واگذاری کار تخصصی حوزه صنعت نفت به بخش خصوصی به وجود آمده بود را حل کنیم و سپس این طرح‌ها اجرایی شوند.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تعدادی از شرکت‌هایی که قرار بود در طرح‌های ۲۸ مخزن فعالیت کنند اعلام کرده اند که نمی‌توانند و در حال ترک طرح هستند، اما شرکت‌های توانمند با تلاش‌های انجام گرفته و با حل مشکلات این طرح ها، کار خود را ادامه خواهند داد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی کشور ۸۰ درصد نفت را تولید و خوراک ۹ پالایشگاه نفت کشور را تأمین می‌کند.

برچسب ها: تولید نفت ، صنعت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.