استاندار آذربایجان شرقی گفت: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان در حال اجراست که در ۴۰ سال گذشته بی‌نظیر است.

آقای خرّم در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ طرح گردشگری در استان در حال اجراست.

وی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی به‌دلیل ویژگی‌های تاریخی و تمدنی خود یکی از قطب‌های گردشگری در کشورمان است و صنعت گردشگری بعد از کشاورزی و صنعت سومین محور توسعه استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار اثر تاریخی، ۲ هزار اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت جهانی در استان، گفت: فرصت‌های کم‌نظیر استان در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ۷ حوزه چاپ شده و با اطلاعات جامع و کافی قابل ارائه به هر سرمایه‌گذاری است که وارد استان می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی شناسایی بازار‌های هدف داخلی و خارجی و تولید محتوا به ۷ زبان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت: یکی از نقایص ما در این حوزه عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌هاست که تلاش کرده‌ایم تا این نقیصه را رفع کنیم.

آقای خرّم با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به نقش صنعت گردشگری در توسعه و پیشرفت کشور تکمیل زیرساخت‌های این صنعت توسط بخش دولتی و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را لازمه موفقیت در این حوزه عنوان کرد و گفت: اگر این دو موضوع عملیاتی شود می‌توانیم جایگاه کشور را در صنعت گردشگری دنیا برجسته‌تر کنیم.

وی افزود: سیاست دیگر در حوزه گردشگری دیپلماسی فعال منطقه‌ای از طریق رفت‌وآمد هیات‌های اقتصادی و برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک با کشور‌های همسایه است.

آقای خرّم ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته شاهد توسعه و رونق صنعت گردشگری و تاثیر قابل ملاحظه آن بر رشد اقتصادی استان و کشور باشیم.

در جریان بازدید استاندار از کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در بخش گردشگری رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.