مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه نیاز به خون به عنوان یک مایع حیاتی همیشگی است، گفت: این استان به اتوبوس سیار خونگیری نیاز مبرمی دارد.

طاهریان گفت: این خطه از لحاظ وسعت جزو هفتمین استان پهناور کشور است که این پراکندگی ضرورت داشتن اتوبوس سیار برای خونگیری در این استان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اظهار کرد: اکنون چهار شهرستان مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان فاقد پایگاه انتقال خون است و تامین اتوبوس سیار برای خونگیری و رفع این کمبود ضرورت دارد.

وی افزود: استان سمنان از لحاظ اهدای خون مستمر به نسبت جمعیت رتبه نخست کشور را دارد، اما یکی از مشکلات اساسی در استان ضعف در زیرساخت‌های خونگیری و اهدای خون است.

طاهریان تصریح کرد: تجهیزات انتقال خون گران است و همراهی خیران، نگاه ویژه مسوولان و توجه صنایع به مسوولیت اجتماعی در ارتقای وضعیت کنونی، تامین تجهیزات و بهبود زیرساخت‌ها کمک زیادی است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با تاکید بر نیاز همیشگی به خون اظهار امیدواری کرد که شهروندان این خطه با اهدای خون در روزهای سرد پیش‌رو یاریگر و نجات بخش بیماران نیازمند خون باشند و زنجیره اهدای مستمر خون را همچنان ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.