۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با قدرت پهپادی ایران شده‌اند.

”هنری کوئلار“ نماینده کنگره آمریکا با ریاست گروه دو حزبی متشکل از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه ای به جو بایدن,‏ رئیس جمهور آمریکا خواستار مقابله برنامه پهپادی ایران شد.

این نامه که بر اساس اتهامات آمریکا و غرب در ماه‌های گذشته علیه ایران تنظیم شده ۶۱ عضو دو حزب مجلس نمایندگان  از بایدن و وزیران خارجه، خزانه‌داری و بازرگانی آمریکا خواستند که رویکردی هماهنگ برای قطع کردن فرآیند تولید و فروش پهپادهای ایران ایجاد شود.

کوئلار رئیس این گروه از قانونگذاران آمریکایی ادعا کرد: ایران نباید به فناوری آمریکا برای ساخت تسلیحات جنگی دسترسی داشته باشد. توقف جریان ارسال قطعات ساخت آمریکا به ایران نه تنها تلاش‌های حکومت این کشور برای تسلیح روسیه را ناکام می‌کند، بلکه توانایی‌ ایران در انجام حملات دقیق را نیز کاهش می‌دهد. من از بایدن و دولتش می‌خواهم که در مورد این تحول نگران کننده تحقیق کنند و اطمینان حاصل کنند که فناوری آمریکایی به دست دشمنان ما نمی‌رسد.

گفتنی است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه در یکی از کشورهای همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند. با این وجود مسکو تاکید کرد این ادعا صحت ندارد و این روسیه است که بر روی قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپادها نگران بوده و ایران را به دلیل همکاری با روسیه در این حوزه مورد تحریم قرار دادند اما ایران تاکید کرده است محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مقابله با آر کیو-170 امریکایی. !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
فقط توسعه وبهبود کیفیت پهبادها درتمامی
قسمتهای آن وتولید درمقیاس بسیار زیاد
بهترین راه درمقابل اقدامات آمریکا
آخرین اخبار