خانه بهداشت بنی تراتم قلعه گنج و مرکز جامع سلامت تجدانو منوجان با اعتباری بالغ بر۳میلیارد و۱۲۰میلیون تومان افتتاح شد.

علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان را داریم که امروز در شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج ۲ پروژه بهداشتی افتتاح شد.

او افزود: خانه بهداشت بنی تراتم در شهرستان قلعه گنج با زیربنای ۷۵ متر مربع و اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح شد که این خانه بهداشت با فعالیت بهورز بومی ۳۴۰ نفر شامل ۸۰ خانوار را تحت پوشش دارد.

خیرخواه با اشاره به اهمیت اقدامات بهداشتی در کنترل بیماری‌ها و حفظ سلامت جامعه تصریح کرد: مرکز جامع سلامت روستایی تجدانو در شهرستان منوجان که جمعیتی بیش از ۳ هزار نفر شامل ۸۶۳ خانوار را تحت پوشش دارد با زیربنای بیش از ۳۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۲ میلیاردو ۷۷۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

او بیان کرد: این مرکز ۳ خانه بهداشت تجدانو، چاه شاهی و روضه ارم را پوشش می دهد.

جلالی معاون سیاسی استاندار کرمان نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از پایه‌های ایران قوی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، بحث سلامت است که از مهمترین برنام‌های دولت سیزدهم اقدام ویژه در این حوزه است.

او با اشاره به اهمیت ساخت بیمارستان جدید کهنوج به عنوان یکی از مولفه‌های قوی دولت در حوزه سلامت جنوب کرمان افزود: زمانی پزشکان منطقه خارجی و به تعداد معدود بودند، اما امروز به برکت خون شهدا پروژه‌های بهداشتی و درمانی در راستای ارائه خدمات به مردم افتتاح می‌شود تا مردم در دورترین نقاط کشور از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

جلالی گفت: جایگاه ویژه بانوان در بخش‌های مختلف جامعه و حضور فعال پزشکان و مدیران زن در حوزه سلامت منطقه به عنوان یکی دیگر از برکات انقلاب است که دشمن سعی دارد، دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران را نفی کند.

او افزود:همه باید این دستاورد‌ها را تبیین کنند، انصافا نظام جمهوری اسلامی دستاورد‌های مهمی در زمینه سلامت به ویژه در دولت کنونی داشته و ما فراموش نمی‌کنیم در دوران کرونا چه میزان فوتی داشتیم، اما با اقدامات دولت و تلاش‌های مدافعان سلامت دستاورد‌ها در این حوزه به عنوان پایه‌های قدرت نظام یاد می‌شود و روز‌هایی بعضا بدون فوت کرونا داریم که جای تقدیر دارد.

شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از پیگیری‌های مسئولان دانشگاه در جذب اعتبار برای ارتقای ظرفیت‌های حوزه سلامت منطقه و تکمیل پروژه‌ها تقدیر می‌کنیم .

او بیان کرد: برای خدمت به مردم در کنار هم باشیم، خدمات ارزنده حوزه سلامت در جنوب کرمان مانند احداث بیمارستان مادر کهنوج و راه اندازی ام ار آی در این شهرستان جای تقدیر دارد.

برچسب ها: دستاوردها ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.