معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد جهت‌گیری بین‌المللی علیه مردم سوریه آن هم در شرایط زلزله، ‏با پایین‌ترین معیار‌های انسانی همخوانی ندارد.

نعیم قاسم گفت: حزب‌الله هیئت‌های پزشکی را برای کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه اعزام کرده است و سوریه نیاز به کسانی دارد که با آن همکاری و به آن کمک کنند و این کمترین وظیفه است.

 معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با المنار گفت: زلزله‌ای که ترکیه و سوریه را لرزاند ما را ملزم به ایستادن در کنار یکدیگر می‌کند. ما شاهد یک جهت‌گیری بین‌المللی علیه مردم سوریه به دلیل مخالفت این طرف‌ها با نظام این کشور بوده‌ایم که با پایین‌ترین معیار‌های انسانی همخوانی ندارد.

نعیم قاسم تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه سوریه و همراهی اکثر کشور‌های عربی با آنها، از موانع اصلی در مقابل تلاش برای کمک به ملت سوریه است.

وی پایداری ملت سوریه در طول ۱۲ سال تحریم و حملات را ستود و افزود: علی‌رغم این اقدامات نه تنها اعتقادات و تصمیمات ملت سوریه تغییر نکرد، بلکه آن‌ها به خواسته آمریکا و اروپا تن ندادند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که آن‌ها نحوه برخورد و رفتار با ملت سوریه را تغییر دهند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر جان باختن شماری از شهروندان ترکیه و سوریه در زلزله بامداد دوشنبه را تسلیت گفت و برای سلامتی مجروحان این حادثه دعا کرد.

شبکه الجزیره مباشر در آخرین گزارش خود اعلام کرد شمار جان باختگان زلزله در سوریه به ۲۵۳۰ نفر و شمار زخمی‌ها به ۴۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
یا صاحب الزمان مهدی جان خودتان به داد این مردم مظلوم داغ دیده برسید کسی رو جز شما ندارند
آخرین اخبار