سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: تولید نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به صورت صد در صد انجام شده است و به تعهد تولیدی که به شرکت ملی نفت دادن بودیم عمل کردیم.

قباد ناصری سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون مخازن نفتی پیچیده و گسترده‌ای دارد که مخزن نفتی شادگان و کوپال از جمله این مخازن است، تولید نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به صورت صد در صد انجام شده و از این نظر به تعهد تولیدی که به شرکت ملی نفت دادن بودیم عمل کردیم.

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون می‌گوید: تأمین کننده اصلی خوراک گاز یکی از اصلی‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور هستیم، بخشی از نفت تولیدی ما به خط صادراتی ارسال می‌شود.

ناصری گفت: در بحث گاز‌ها شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکی از شرکت‌هایی است که کمترین گازسوزی را در منطقه دارد و بیش از ۹۵ درصد گاز‌های همراه نفت را مهار و از گازسوزی جلوگیری کرده است، دو شرکت خصوصی داخلی با دانش فنی داخلی این طرح را اجرا می‌کنند و به رغم تحریم‌های ظالمانه تولید نفت بی وقفه و با تمام توان ادامه دارد.

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: بیش از ۳۰ درصد چاه‌های مارون به نیمه دوم عمر رسیده اند، برای ادامه تولید از این چاه‌ها برنامه‌های فراز آوری داریم و طرح‌های آن تعریف و در حال پیگیری هستند.

ناصری گفت: ۱۷ درصد نفت کشور توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام می‌شود و توان تولید درجای نفت ما بیش از ۶۰۰ هزار بشکه است و برنامه تعمیر چاه‌ها به موقع انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، با دو شرکت داخلی در زمینه جمع آوری گاز‌های همراه نفت قرارداد ۵ ساله داریم که ارزش آن ۱۷ میلیون دلار و طرح احداث نیروگاه مارون نیز در دست پیگیری است.

به گفته او اداره تدارکات کالای مارون را موظف کردیم که همه محصولات و قطعات مورد نیاز خود را به صورت ترجیحی از تولیدکنندگان و سازندگان خوزستانی خرید کند و آن‌ها را در اولویت قرار دهد و ۸۵ درصد خرید‌های ما از تولیدکنندگان خوزستانی است.

او گفت: علاوه بر توجه به تولید صیانتی از مخازن نفت و گاز توجه خاصی به محیط زیست دارد و خود را به رعایت قوانین و مقررات الزامات زیست محیطی ملزم و مکلف می‌داند.

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون می‌گوید:مارون پساب تولیدی واحد‌های بهره برداری نمک زدایی خود را بیش از ۹۹ درصد به چاه‌های تزریق پساب تزریق و از سرازیر و رها شدن آن در طبیعت جلوگیری و آن یک درصد را در مخازن نگهداری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار