ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا مشخص شد.

پس از آنکه با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، نفرات اول مسابقات کشوری مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آوردند، با نظر کادر فنی تیم کشتی فرنگی قرار شد کشتی گیرانی که عملکرد مطلوبی در تورنمنت کرواسی داشته باشند راهی هند محل برگزاری مسابقات آسیایی شوند.

بر همین اساس ۱۸ فرنگی کار به رقابت‌های بین المللی جام اوپن زاگرب و رنکینگ اتحادیه جهانی در کشور کرواسی اعزام شدند که در پایان تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۵ مدال برنز و عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد.

اما با توجه به عملکردی که فرنگی کاران در کرواسی داشتند ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا به غیر دو وزن ۶۳ و ۸۲ کیلوگرم تقریبا قطعی است و به احتمال فراوان در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز، وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد، وزن ۶۷ کیلوگرم رضا عباسی، وزن ۷۲ کیلوگرم سجاد ایمن طلب، وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده، وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی و وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی منجزی راهی هند خواهند شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم شانس ایمان محمدی به دلیل داشتن تجربه بیشتر و کسب مدال طلای امید‌های جهان و موفقیت در جام جهانی بیشتر از برادرش عارف محمدی است. در وزن وزن ۸۲ کیلوگرم نیز شانس پژمان پشتام علی‌رغم باخت ۳ بر ۳ مقابل مهمدی در ثانیه‌های پایانی، به دلیل عملکرد خوب و تجربه بیشتر برای اعزام به این مسابقات بیشتر خواهد بود.

علیرضا سرلک در ۵۷ کیلو، یاسین رضایی در ۶۱ کیلو، پیمان بیابانی در ۶۵ کیلو، مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلو، حسین ابوذری در ۷۴ کیلو، امیرحسین کاووسی در ۷۹ کیلو، علیرضا کریمی در ۸۶ کیلو، ارشک محبی در ۹۲ کیلو، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلو، ۱۰ آزادکاری هستند که در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیدند و به عنوان ملی پوش به قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا از ۸ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ در دهلی پایتخت هند برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار