دفتر اورژانس قضایی استان کرمان باحضور جمعی مدیران قضایی استان افتتاح شد.

دفتر اورژانس قضایی کرمان با حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادیار دیوان عالی کشور، رییس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین از ایده اورژانس قضایی تقدیر کرد و گفت: فعالیت این اورژانس از ریشه دار شدن مسائل قضایی جلوگیری می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اورژانس قضایی در بسیاری از شهرستان‌های استان راه اندازی شده و در مرکز استان از امروز به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

سید مهدی قویدل افزود: در شهرستان‌های استان، اورژانس قضایی در کنار دادسرا‌ها و کلانتری‌ها فعال است و سعی دارد اختلافات را قبل از تشکیل پرونده، با مصالحه ختم کند.

وی با اشاره به این مطلب که طرح اورژانس قضایی ایده ابتکاری استان کرمان بوده است، ادامه داد: در استان کرمان بیش از ۶ هزار نفر از مصلحین آموزش دیده اند و هزار نفر بکارگیری شده اند.

در دفتر اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین، نهاد‌های مردمی و نخبگان برای صلح و سازش، مشاوره، آموزش و مداخله فوری و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌ شود.

برچسب ها: دادگستری ، صلح وسازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار