مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران پایه گذار صنعت حفاری کشور و خودکفایی در فرآیند تولید است.

حمید رضا گلپایگانی گفت: صنعت حفاری در ایران تا پیش از انقلاب از سوی شرکت‌های غربی مدیریت می‌شد و با خروج این شرکت‌ها از کشور و شکل گیری شرکت ملی حفاری ایران، مهندسان، متخصصان و کارکنان ایرانی راهبری این صنعت راهبردی را در دست گرفتند.

او می‌گوید: راه اندازی مرکز فناوری حفاری شرکت را با هدف آموزش و تربیت منابع انسانی متخصص برای گسترش کاربردی صنعت حفاری از اقدامات مهم و زیربنایی آموزش حفاری کشور است.

گلپایگانی گفت: این مرکز در بخش آموزش‌های بلند مدت (یک تا چهار سال) در رشته حفاری و شیوه‌های آن، یک هزار و ۲۸ دانش آموخته داشته است که هم اکنون در سمت‌های مدیریتی در عمل بدنه اصلی مدیریت این صنعت در کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران برگزاری دوره‌های بلند مدت برای ۷۶۰ نفر کارآموز در رشته‌های سیمان، سیال و اسید و ۵۹۱ کارآموز در رشته‌های برق و مکانیک و همچنین برگزاری چهار میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۹ نفر ساعت دوره آموزش‌های تخصصی و عمومی کوتاه مدت حین خدمت برای کارکنان و دوره‌های کنترل فوران (IWCF) برای متخصصان و کارشناسان حفاری شرکت و زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و خارجی را عملکرد برجسته و ارزشمند این شرکت در زمینه  بومی سازی صنعت حفاری در کشور دانست.

به گفته او این شرکت با برخورداری از امکانات وسیع ارائه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی در زمان حاضر بزرگترین ناوگان حفاری خشکی در منطقه را دارد و توان صدور خدمات فنی و تخصصی و ارائه عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز، آب‌های ژرف و زمین گرمایی را در هر نقطه و شرایط سازندی و اقلیمی در جهان دارا می‌باشد.

گلپایگانی گفت: حفاری و تکمیل ۴ هزار و ۹۱۰ حلقه چاه‌های نفت و گاز شامل ۴ هزار و ۴۸۵ حلقه چاه در خشکی و ۴۳۵ حلقه در دریا و ثبت متراژ ۹ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۱۸ متر و انجام افزون بر ۱۸۶ هزار ۳۰۰ مورد خدمات فنی و ویژه به شرکت‌های کارفرمایی و متقاضی که خود در برگیرنده افزون بر ۲۰ نوع خدمات تخصصی است، گزیده فعالیت‌های شرکت در پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار