استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا الان هشت هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شده که منجر به اشتغال ۱۵ هزار ۹۰۰ نفر شده است.

 قناعت با بیان این مطلب در جمع مدیران و کارکنان کارخانه کک طبس، گفت: یکی از موضوعات اولویت‌دار استان بحث اشتغال و سرمایه گذاری است، همچنین در دولت سیزدهم در زمینه سرمایه گذاری‌های ایجاد شده در بخش ‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات پرداخت شده که با دوره‌های گذشته قابل قیاس نیست.

او با اشاره به حادثه قطار خردادماه و حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در شهرستان، عنوان کرد: بعد از این حادثه طرح تأمین و تجهیز روشنایی باند فرودگاه طبس پیگیری شد و این مشکل ۲۰ ساله در این دولت برطرف شد.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ طرح تأمین و تجهیز روشنایی باند فرودگاه در حال حاضر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تکمیل شده که با حضور مهمان ویژه افتتاح خواهد شد.

قناعت ادامه داد: احداث موزه استکبارستیزی در دور نخست سفر رئیس جمهوری ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که تاکنون هفت میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او  با اشاره به هشت سفر خود به مناسبت دهه فجر به شهرستان‌های طبس، بیرجند، نهبندان و سربیشه، فردوس، بشرویه و سرایان و زیرکوه گفت: اکثر طرح‌هایی که در این سفر‌ها به بهره‌برداری رسیده طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی و جاده بود که از این موضوع می‌توانیم دو برداشت داشته باشیم، برداشت اول اینکه در خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌های در دولت‌های گذشته کم کاری شده است.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ در دولت‌های گذشته به خراسان جنوبی کم لطفی و کم توجهی شده و اکنون پیگیری‌های ما در استان از نوع اولیه و ایجاد زیرساخت‌هاست.

او گفت: در یک سال و اندی که از عمر دولت سیزدهم گذشته، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در خراسان جنوبی و در سطح کشور هستیم و دولت به حوزه‌های زیرساخت‌های استان توجه خاص و ویژه‌ای دارد.

قناعت با اشاره به تحولات خوبی که در حوزه زیرساخت‌های خراسان جنوبی صورت گرفته، گفت: در خراسان جنوبی ۸۵۰ کیلومتر باند دوم داریم که از این مقدار ۱۰۳ کیلومتر با اعتبار هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم ایجاد شده که اقدامی بی‌نظیر است.

استاندار با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه گفت: برای تأمین خوراک کارخانه کک طبس، به عنوان مصوبه این جلسه با پیگیری اداره کل صمت و ایمیدرو، قسمتی از خوراک کک توسط هر معدن شهرستان باید تأمین شود و همچنین طرح توسعه کارخانه کک طبس هم دنبال شود.

او  با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم ما شاهد فضای کار و تلاش در کشور هستیم، عنوان کرد: در دولت نهم هم به گفته مقام معظم رهبری کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده بود و در حال حاضر هم به دلیل روی کار آمدن دولت جهادی و انجام اقدامات و کار‌های جهادی، فتنه ها، فشار‌ها و توطئه‌های دشمنان گسترده‌تر، بیشتر، مهندسی‌تر و پیچیده‌تر شده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد کرده‌اند.

به گفته قناعت با وجود همه تحریم‌ها و توطئه‌ها، اما بیشتر از دولت نهم در این دولت کشور در حال توسعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.