سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از حضور ۱۳ رشته شاخص صنایع‌دستی البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته خبر داد.

دارایی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز  با بیان اینکه سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۱۷ تا ۲۱ در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود، گفت: هنرمندان ۱۳ رشته شاخص صنایع دستی استان البرز در این نمایشگاه حضور دارند.

او افزود: هنرمندان در رشته‌های چاپ قلمکار، سرامیک، فلزکاری، گلیم‌بافی، سفالگری و چرم در کنار فعالان گردشگری در غرفه اداره کل در سالن ۳۸B مستقر هستند و علاوه بر غرفه، کارگاه زنده نیز برگزار می‌کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: در سالن ۸ و ۹ نیز هنرمندان رشته‌های سفال و سرامیک، کاشی هفت‌رنگ، حکاکی روی چرم، سراجی سنتی و هنر‌های چرمی و شیشه‌گری حضور دارند.

او ادامه داد: در سالن ۲۷ نیز هنرمندان در رشته‌های شیشه گری، و گلیم و نقاشی زیر لعابی از استان البرز مستقر هستند که علاوه بر عرضه محصولات به برگزاری کارگاه زنده نیز می‌پردازند.

به گفته دارایی امسال حوزه صنایع‌دستی البرز با سه رویکرد توسعه آموزش، معرفی رشته‌های شاخص استان و حمایت از هنرمندان برجسته و فاخر استان در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.