۴۴ زندانی محکوم مالی در قزوین با مشارکت خیران آزاد شدند.

۴۴ زندانی محکوم مالی در قزوین به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت خیران آزاد شدند.

 رییس کل دادگستری استان در مراسم آزادی این تعداد زندانی گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای کمک به افرادی است که به صورت غیرعمد و ناخواسته به زندان محکوم شده و با آزادی خود می‌توانند در کنار خانواده حضور داشته باشند.

شعبانی، کمک به زندانیان جرایم مالی را کار ارزشمندی دانست و تصریح کرد: خیران و نهاد‌های خیریه ظرفیت خوبی برای آزادی چنین زندانیانی دارند که به دلیل جرایم غیرعمد نظیر دیه، تصادف، بدهی، چک برگشتی، مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.

رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های ستاد دیه، زندانیان دارای محکومیت مالی که واجد شرایط بودند، شناسایی شده و با همراهی انجمن حمایت از زندانیان و مشارکت خیران، امروز شاهد آزادی ۴۴ نفر از آنان هستیم.

به گفته وی، افراد آزاد شده، غیر از آزادی زندانیانی است که با عفو مقام معظم رهبری به مناسبت دهه مبارک فجر صورت خواهد گرفت.

شعبانی اضافه کرد: لیست زندانیانی که واجد شرایط عفو رهبری هستند نیز طی روز‌های آینده و پس از بررسی‌هایی که توسط مجموعه قضایی صورت می‌گیرد، اعلام و زندانیان به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

میزان جرایم مالی محکومان آزاد شده ۸۱ میلیارد ریال بود که توسط ستاد دیه، مددجویان، خیران، ثبت اعسار و گذشت برخی شکات، پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.